ساخت اسکروپمپ فاضلاب بومی سازی شد

به گزارش تاسیسات نیوز، حمیدرضا جانباز امروز در حاشیه بهره‌برداری از پروژه توسعه، بازسازی و ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو شهر قم که در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران  صورت گرفت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه امسال در قالب پویش «هر هفته الف ب ایران» با تاکید بر ساخت‌و سازها و ساز و کارها بهره‌برداری از ۱۵ تصفیه‌خانه فاضلاب را در دستور کار داریم اظهار کرد: چهارمین تصفیه‌خانه امسال ارتقاء تصفیه‌خانه قم است که از ویژگی‌های این پروژه که حدود ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز ظرفیت دارد و جزو تصفیه‌خانه‌های بزرگ است این بوده که با تاکید و اتکا به ظرفیت بخش خصوصی ایرانی احداث شده است.
وی با اشاره به طراحی و اجرای اقلام این تصفیه‌خانه در داخل کشور گفت: امیدواریم این حرکت از قم به تمام کشور تسری پیدا کند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: پساب تصفیه‌شده این تصفیه‌خانه امکان استفاده در بخش بازچرخانی پساب در صنعت و کشاورزی و سفره‌های آب زیرزمینی دارد و می‌تواند منبع پایدار برای پایین دست باشد و در ارتقاء محیط زیست نقش بسزایی دارد.
وی گفت: در آینده نزدیک افتتاح تصفیه‌خانه بزرگ آب قم را هم در دستور کار داریم و در این زمینه مدیران استان هم همراهی خوبی داشته‌اند.
جانباز با تاکید بر استفاده از دستگاه‌های کاملا ایرانی در این تصفیه‌خانه تصریح کرد: سال‌ها یکی از چالش‌های آب و فاضلاب کشور بحث اسکروپمپ بود و خوشبختانه امروز به توانمندی داخلی اعتماد شده و این تجهیزات در داخل تولید می شود که این دستاورد بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی است.
وی اضافه کرد: باید شرکت های تولید کننده ایرانی حمایت شوند و با معرفی آنها به شرکت‌های آب و فاضلاب شرکت بستر اشتغال بیشتر در بخش خصوصی فراهم شده و اقتصاد کشور توسعه یابد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: وظیفه دولت ایجاد بازار برای بخش خصوصی در راستای پویایی اقتصاد کشور است.
منبع پایگاه خبری وزارت نیرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;