زور پرمصرف های آب چربید!

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: خبر قطع آبِ پرمصرفهای تهرانی، خبری بود که در وانفسای کم آبی و کم برقی، در چند روز اخیر همه شنیدند و خواندند. محمد رضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، ضمن توصیه به شهروندان تهرانی، از قطع آب مشترکان پرمصرف خبر داد و یادآور شد که در شرایط نامناسب «آب» امسال اگر همدلی و همراهی شهروندان نباشد، تامین آبِ شرب تهران با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد.
اما دو روز بعد از انتشار این خبر، خبر دیگه ای منتشر شد که؛ قطعِ آب مشترکان پرمصرف از دستور کار خارج شد و گویا قرار شد که عدالت در قطع آب نیز همچون دیگر موارد! رعایت شود و قطع آب احتمالی به طور یکسان برای همه مردم اجرایی شود!
شاید هم اعتراضِ تنی چند از همشهریان که؛ ” خب پولشو می دیم”! در تغییر فی الفور این تصیمیم تاثیرگذار بوده است! خب البته که در این وانفسای گرما انتخاب خنک کردنِ خود و زن و بچه با کاسه ای آب و یا استخری پر از آب، در ارتباط تنگاتنگی با رقم اندوخته حساب تصمیم گیران دارد و بلافاصله نَقبی عمیق به منابع آبی شناخته شده و شناخته نشده خواهیم زد تا این تابستان بحران زده هم به پایان رسد!
البته در این میان فراموش نخواهیم کرد که سایزِ لگن ذخیره آبی که همسایه پایین دستی! برای استحمام استفاده می کند، کوچکتر کنیم تا علاوه بر اینکه کمکی به سبدِ خانوارِ خانواده کرده باشیم، در تامین آب شُرب و غیرشُرب بقیه کمکی شایان کرده باشیم.!
بدیهی است؛ در پیش گرفتن این مدیریت، نه تنها چالش کم آبی که چالشِ بورس و نبودِ بودجه و کمبود مصالح ساختمانی و چه بسا مشکل تامین برق نیز حل خواهد شد.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;