زندگی جدید برای زباله های روغن زیتون

به گزارش تاسیسات نیوز، وقتی روغن زیتون به صورت تجاری تولید می شود، زیتون ها در آسیاب ها خرد و با آب ترکیب می شوند. سپس روغن جداسازی و نگهداری می شود، در حالی که آب پسماند و بقایای جامد دور ریخته می شوند که می توانند مشکل ساز باشند.

 

 

 

به تازگی دانشمندان یک فرایند تبدیل فاضلاب روغن زیتون به سوخت های زیستی، کود و آب پاک را توصیه کرده اند.

 

 

 

تاکنون هیچ روش خوبی برای دفع فاضلاب وجود ندارد. ریختن آنها در مسیرهای آب آنها را آلوده می کند و پمپ کردن آن به صورت مستقیم به مزارع و زمین ها هم به خاک آسیب زده و بازده محصولات را کاهش می دهد.

 

 

 

دانشمندان فرایند جدید را با ترکیب فاضلاب با خاک اره درخت سرو آغاز کرده ند که محصول پسماند دیگری است که در مدیترانه که 97 درصد روغن زیتون جهان در آنجا تولید می شود، رایج است.

 

 

 

این ترکیب به سرعت خشک و آب در زمان تبخیر جمع آوری می شود – این آب تمیز است و می تواند برای آبیاری محصولات استفاده شود. ماده خشک باقیمانده سپس پیرولیز می شود؛ در این فرایند ماده آلی در غیاب اکسیژن در معرض دماهای بالا قرار می گیرد که سبب می شود به قرص های ذغال چوب و گازهای قابل احتراق تجزیه شود.

 

 

 

این گاز جمع آوری و به سوخت زیستی کندانس می شود و در نهایت به عنوان یک منبع حرارتی برای فرایندهای خشک کردن و پیرولیز استفاده می گردد. ذغال چوب هم که حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی نظیر پتاسیم، فسفر و نیتروژن است جمع آوری و به عنوان یک کود مورد استفاده قرار می گیرد. در آزمایشات انجام شده مشخص شد قرص ها تا حد قابل توجهی سبب بهبود رشد گیاه شدند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;