«زمین‌شناسی برای مهندسین آب» مکتوب شد

کتاب

نشر جهاد دانشگاهی «زمین‌شناسی برای مهندسین آب» نوشته سلمان ولایتی را منتشر کرد. در این کتاب با معرفی کانی‌هایی که در ارتباط با آب و زمین قرار می‌گیرند به بررسی سنگ‌های آذرین، سنگ‌های رسوبی و سنگ‌های دگرگونی پرداخته شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، کتاب «زمین‌شناسی برای مهندسین آب» در 9 فصل تنظیم شده است. نویسنده در فصل نخست کلیاتی درباره منظومه شمسی ارایه کرده است تا ضمن آشنایی مخاطبان با منظومه شمسی، اطلاعاتی درباره تعیین سن سنگ‌های زمین در اختیار مخاطب قرار دهد.

 

فصل دوم این کتاب دربردارنده بررسی کانی‌ها و خواص مهم برخی از کانی‌های تک عنصره است و مولف تلاش کرده در این فصل مخاطبان را با کانی‌های تک عنصره آشنا سازد. خوانندگان در ادامه مطالعه این کتاب با سنگ‌های آذرین و رسوبی آشنا می‌شوند و چگونگی دگرگونی این سنگ‌ها را از نظر می‌گذرانند.

 

سلمان ولایتی در ادامه تالیف «زمین‌شناسی برای مهندسین آب» به انشقاق قاره‌ها یا پلیت تکتونیک اشاره کرده است و با بررسی علل و عوامل تشکیل کوه‌های جهان و اهمیت آن‌ها در مسایل آب به پدیده‌های مرتبط با سابداکشن می‌پردازد.

 

خوانندگان در ادامه مطالعه این کتاب، زمین‌شناسی ساختمانی یا زمین‌شناسی ساختاری را که مورد بررسی مولف قرار گرفته است مورد مطالعه قرار می‌دهند و با انواع چین و گسل‌ها آشنا می‌‌شوند.

 

چینه‌شناسی عنوان فصل بعدی این کتاب است و سپس اهمیت سنگ‌ها و سازنده‌ها در هیدرولوژی سطحی مورد بررسی قرار گرفته است. مولف همچنین نگاهی اجمالی به پدیده زمین‌لغز داشته و خلاصه‌ای از روش‌ها و راه‌های مقابله با زمین‌لغز را برای خوانندگان کتاب تشریح کرده است.

 

کتاب «زمین‌شناسی برای مهندسین آب» تالیف دکتر سلمان ولایتی در 240 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه‌ از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است. دانشجویان این رشته و سایر علاقه‌مندان به مباحث زمین‌شناختی می‌توانند این کتاب را به قیمت 15 هزار تومان خریداری کنند.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;