زاها حدید زنده است!

به گزارش تاسیسات نیوز، حدود 18 ماه از مرگ ناگهانی زاها حدید گذشته است، اما به نظر می رسد شرکتی که او پایه گذاری کرده پرمشغله تر از قبل است. مدت کوتاهی بعد از تکمیل KAPSARC در عربستان سعودی، کار ساختمانی جدیدی روی یک برج مسکونی به نام Bora در مکزیکوسیتی شروع شده است.

 

هیچ جزییاتی در مورد ارتفاع واقعی آن در دست نیست، اما شرکت معماری زاها حدید (ZHA) می گوید برج مسکونی بورا بلندترین ساختمان مسکونی در مکزیکوسیتی خواهد بود. این ساختمان کنار La Mexicana، بزرگ ترین فضای عمومی جدید شهر، واقع شده و حدود 50 طبقه با 220 آپارتمان یک، دو و سه خوابه است .

 

هر طبقه انواع آپارتمان ها را در خود جای داده تا حسی از اجتماع و حضور خانواده ها، مالکان خانه اولی، متخصصان و بازنشستگان ایجاد کند. ما تصور نمی کنیم خیلی از مالکان خانه اولی بتوانند استطاعت زندگی در استفاده طراحی شده زاها حدید را داشته باشند، اما شاید بعضی مبالغ سکونت برای این گروه در نظر گرفته شود.

 

طراحی ساختمان بسیار جالب توجه است، مخصوصاً در طبقه همکف که طاقه های چتری حجاری شده بزرگ یک فضای پناه ایجاد می کند. رستوران ها و مغازه ها در سطح خیابان و بالکن ها فضای بیرون را برای ساکنین عرضه می کنند.

 

ZHA می گوید در صورت وقوع زمین لرزه های محلی این برج ارتعاشات محلی را به خود می گیرد.

 

سازه برج برای انعطاف پذیری و کانال کشی مناسب و نیز کاهش کلی وزن طراحی شده که بهترین پاسخ را به شرایط زلزله ای می دهد؛ خیمه های 10 طبقه در همکف پایداری جانبی بیشتر را فراهم می سازند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;