رکورد بی‌سابقه مصرف برق

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مصرف برق در حالی شنبه گذشته از رقم 46 هزار مگاوات گذشت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تفاوت فاحش و بی‌‌سابقه‌ای در حدود ۱۱ هزار و ۵۹۸ مگاوات را نشان می‌دهد.

براساس بررسی‌های صورت گرفته درحالی که میزان مصرف در پیک روز 16 خرداد سال گذشته 34958 مگاوات بوده است، این رقم در سال جاری به 46556 مگاوات رسیده است که افزایش بی‌سابقه 11598 مگاواتی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.تحلیل این ارقام نشان می‌دهد که در لحظه پیک شنبه گذشته (ساعت 14و44 دقیقه)، صنایع تنها 3 هزار و 726 مگاوات مصرف داشته‌اند و سایر بخش‌های مصرفی، سهم بسیار بیشتری را در وقوع پیک به خود اختصاص داده‌اند.

در حال حاضر صنعت برق بیش از31 میلیون مشترک دارد که از این میان بخش خانگی با 25 میلیون و 759هزار مشترک در رتبه دوم مصرفی کشور ایستاده است.با توجه به وقوع پیک مصرف در ساعت‌های بعد از ظهر، مصرف برق مشترکان خانگی، عمومی، تجاری و سایر مصارف بیشترین تاثیر را در ثبت ارقام بالا برای پیک مصرف دارند.

تحلیل میزان مصرف صنایع در روزهای پیک نشان می‌دهد این بخش در ساعت‌های میانی روز و لحظات وقوع پیک، همواره درحدود4هزار مگاوات مصرف داشته است و سهم کمتری را در ثبت ارقام بالای مصرف در ساعت‌های پیک از آن خود می‌کند.

این در حالی است که در ساعت‌های پیک که چندسالی است به 11صبح تا 4 بعد از ظهر منتقل شده است، بخش‌های عمومی، تجاری و کشاورزی اوج فعالیت خود را می‌گذرانند و بخش خانگی نیز همواره با یک نوسان اندک، مصرف ثابتی را از آن خود می‌کند.

سهم مصارف بخش‌های عمومی، تجاری، کشاورزی و سایر مصارف، نزدیک به هر کدام از بخش‌های خانگی و صنعتی است و این خود نشان می‌دهد که باید هرکدام از این بخش‌ها توجه ویژه‌ای برای کاهش مصرف و بهینه‌سازی مصارف برقی خود داشته باشند.

 

 

 

 

انتهای پیام 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;