رونق ساخت‌ و ساز مهم‌تر از اخذ مالیات بر عایدی بخش املاک است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط فعلی اولویت اصلی کشور تقویت و رونق بخش مسکن و ساخت و ساز در کشور است، این موضوع از مسئله اخذ مالیات نیز مهم‌تر و جدی تر است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ فرج‌الله رجبی با اشاره به تدوین پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: یکی از مفاد و محورهای این لایحه، مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است، در موضوع مالیات بر عایدی سرمایه، توجه به مابه‌التفاوت مازاد ارزش روز زمان واگذاری املاک و حق واگذاری محل نسبت به ارزش زمان تملک یا قیمت تمام شده، مهم است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در تمام کشورهای دنیا مرسوم بوده و یکی از راه کارهای اساسی برای مدیریت بازار مسکن است.
وی ادامه داد: به نظر من البته در شرایط کنونی زمان برای اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن مناسب نیست، زیرا امروز کشور با رکود اقتصادی و افزایش بیکاری مواجه است و اجرای قانون مذکور این مسائل را تشدید می‌کند.
رجبی گفت: از طرف دیگر اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن موجب می‌شود که سرمایه از بازار مسکن به دیگر بازارهای اقتصادی منتقل شود که این مسئله موجب بروز تلاطم و تنش اقتصادی در این کشورها می‌شود، مگر آنکه قانون مالیات بر عایدی سرمایه در تمام بازارهای اقتصادی اجرایی شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط فعلی اولویت اصلی کشور تقویت و رونق بخش مسکن و ساخت و ساز در کشور است، این موضوع از مسئله اخذ مالیات نیز مهم‌تر و جدی تر است.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بر اساس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، نرخ‌های مالیات بر عایدی بر اساس مدت تملک به این صورت است که تملک یک ساله و کمتر حدود ۲۵ درصد، بیش از یک سال تا ۶ سال به ازای هر سال معادل ۲.۵ واحد درصد نرخ مذکور کاهش می‌یابد و ۷ سال و بیشتر حدود ۱۰ درصد خواهد بود.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;