روش گاز ایران به کشورهای همسایه اولویت است /صادرات گاز به اتحادیه اروپا مطرح نیست

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:«جمهوری اسلامی ایران کشورهای همسایه را برای صادرات گاز خود در اولویت قرار داده است و اتحادیه اروپا اولویت اول در صادرات گاز نیست.»

سید موسی موسوی  با بیان این مطلب افزود: در شرایط فعلی  صادرات گازبه ترکیه را ادامه می دهیم و در صورتی که این کشور درخواست صا واردات گاز بیشتری از ایران را داشته باشد این آمادگی را داریم تا نیاز این کشور را تامین کنیم.

نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی فازهای جدید گازی پارس جنوبی تصریح کرد:‌ با راه اندازی فازهای 16،17 و 18 پارس جنوبی حجم خوبی از گاز به ذخایر کشور اضافه شده است و به این دلیل قادریم درخواست های فزاینده خرید گاز ایران را در حوزه های بین الملل پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه آماده تعامل با کشورهای خریدار خصوصا کشورهای همسایه برای فروش گاز هستیم اضافه کرد: مراوده گازی با ترکیه، عراق وعمان در دستور کار قرار دارد به گونه ای که مصمم هستیم خط انتقال گاز به عراق را با سرعت اجرایی وعملیات انتقال را به این کشور آغاز کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس به خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان اشاره کرد و با بیان اینکه ایران تعهد خود را در قبال خط لوله صلح انجام داده است و این طرف پاکستانی است که باید به تعهد خود عمل کند اظهار داشت: پاکستان باید به ساخت خط لوله انتقال گاز ایران در کشور خود سرعت بیشتری بدهد.

موسوی از برنامه ریزی های صورت گرفته برای فروش گاز به عمان خبر داد و گفت: با توافقی که با عمان انجام شده است این آمادگی را به مسئولان این کشور اعلام کرده این که گاز مورد نیازشان را تامین کنیم.

 

صادرات گاز به اتحادیه اروپا مطرح نیست

نماینده مردم لامرد در مجلس به تقابل اروپا با روسیه و تمایل اروپایی ها برای تامین گاز مورد نیاز خود از ایران اشاره کرد و با بیان اینکه برنامه ای برای صدور گاز ایران به اروپا نداریم گفت: ارتباط میان ایران و اروپا باید دو سویه باشد و این اتحادیه باید تحریم های ظالمانه ای را که بر علیه ایران در دستور کار خود قرار داده است را لغو و در جهت ارتقای سطح تعامل با ایران حرکت کند.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس  در صورتی که اتحادیه اروپا مواضع خود در مقابل ملت ایران را اصلاح و تحریم های را لغو کند این امکان وجود دارد که موضوع فروش گاز به اتحادیه اروپا از سوی ایران مورد بررسی قرار گیرد.  










انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;