روز معلم

روح اله واصف

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره 150 میباشد.



همکاران عزیز سلام و خدا قوت

 

 

این هفته دیدن مغازه‌های گل‌فروشی پر از مشتری در ساعات آغازین صبح، ما را به یاد ایامی می‌اندازد که خود برای خرید گل و تقدیم به معلمانمان، به مغازه‌های گل‌فروشی می‌رفتیم.





دیدن معلم‌هایی که با کوله باری از گل مدرسه را ترک می‌کردند و به خانه می‌رفتند جالب بود. یادش بخیر که آن ایام گذشت. چه بسیار معلمانی را دیگر نخواهیم دید و چه بسیار معلمانی که هنوز هم در تدریسند.





خدا حفظشان کند که معلمی شغل انبیاست. اما بسیار سخت است. فکر این‌که باید ساعت‌ها و ساعت‌ها در مورد شیمی، فیزیک، اجتماعی، تاریخ و جغرافیا صحبت کنیم و برای هزارمین بار یک قضیه هندسه را ثابت کنیم خود به تنهایی خسته کننده است.





حال فرض کنید که باید سروصدای شاگردان شیطان را هم تحمل کنیم. مدام فریاد بزنیم ساکت و سعی کنیم هیچ مطلبی از دست ما در نرود.در کنار همه این مشکلات داخلی، آیا معلم‌ها نگران بچه و همسر و خانه خود نیستند؟ اگر معلم ریاضی می‌تواند دانش‌آموز خصوصی داشته باشد معلم ورزش و تاریخ باید چه کند؟

 

 

 

 

خدا بیامرزد معلم بی‌نظیری را که هرروز از گرمسار به مدرسه ما می‌آمد! خدا بیامرزد معلمی را که چهل و نه سال درس داده بود و از کلاس با برانکارد به خانه رفت! حتی معلمان تربیتی را هم یاد کنیم با سرودها و اردوها و سینماها!

 

 

 

 

 

من معلمی را دیدم که مسافرکشی می‌کرد و از قضا من شاگردش و مسافرش بودم. همان اوایل سال بود که هنوز مرا نمی‌شناخت. خودم را جمع و جور کردم و بیرون را نگاه کردم که مبادا مرا بشناسد! من معلم علوم راهنمایی را هم دیدم که جوراب می‌فروخت. سال‌ها بعد. مرا می‌شناخت و باهم سلام و علیکی داشتیم. به‌سختی تلاش کردم که مرا نبیند. راستش او نباید خجالت می‌کشید. او غیرت و شرفش را فریاد می‌کرد. من خجالت می‌کشیدم از جبر زمانه!

 

 

 

 

روز معلم امسال هم می‌آید و می‌رود. همه ما شعار می‌دهیم که معلم شمع است و هرروز روز معلم است و از این حرف‌های جالب. اما چندنفر ما به معلم‌هایمان زنگی زدیم و روزشان را تبریک گفتیم؟ یادمان باشد اساتید دانشگاه، اساتید آکادمی‌ها و آموزشگاه‌ها و حتی نویسندگان کتاب‌های کاربردی و مفید و مورد استفاده ما نیز معلم ما هستند. همان‌طور که مرحوم منصف معلم ما بود.

 

 

 

 

روز همه شما مبارک ای انسان‌های بزرگ. روزتان مبارک فرهیختگانی که به ما درس‌ها دادید. درس سواد، درس شرف و درس انسانیت. ما قدرنشناسیم. شما قدر خود را بدانید. خدا شما را خاص آفرید. چنانی که پیامبران را!

 

تابعد!

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;