روزت مبارک مهندس!

مصطفی رحمانی

 

واحد خبری تاسیسات نیوز

 

وقتی می‌گوییم روز مهندس دقیقا از چه چیزی صحبت می‌کنیم.


از بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی می‌گوییم یا از حرفه‌ی مهندسی؟!


اصلاً مهندسی چیست؟!


مهندسی، هنر عملی ساختن علم است حال علم ریاضی یا علم زندگانی.

 

وظایف مهندسی بدین گونه‌اند که یک مهندس میبایست محدودیت‌های مربوطه را تشخیص دهد تا بتواند به دستاوردهای لازم برسد. محدودیت‌ها شامل منابع در دسترس، محدودیت‌های جسمانی یا فنی، آمادگی برای پیرایش‌ها یا افزایش‌های آینده، و دیگر عامل‌ها مانند نیازهای هزینه‌ای، ساخت‌پذیر بودن، و کاربردی بودن می‌باشد.


با درک این محدودیت‌ها، مهندس، شناسه‌ها و مشخصات حدودی که یک شیء یا سامانه می‌تواند در چارچوب آن ساخته شود را مشخص کرده و ارائه می‌دهد. از اینرو ملاحظات بسیاری بر روی کار مهندسی تأثیر دارند که از آن دسته ملاحظات دقت بالا توانای تحلیل کنش‌ها و وا کنش‌ها می باشد .


یک مهندسی موفق در بالا رفتن سطح زندگی بشر تاثیر به‌سزایی می‌گذارد.


بنابراین یک مهندس علاوه بر دانستن قوانین فیزیکی وشیمیایی جهان هستی باید از قوه تخیل بالایی برخوردار باشد که موجب گسترش دانش بشر می‌شود. یک مهندس با در نظر گرفتن قوانین و استفاده به‌جا از آنها و ترکیب موثر برخی از آنها قادر خواهد بود نیازهای اجرایی نسل بشر را در کمترین زمان و با بالاترین بازده برطرف ساخته .


مهندس با درک بهتری که از قوانین هستی دارد علاوه بر طراحی تولید و راه‌اندازی در زمینه نیازهای حال و آینده بشر باید از قدرت تحلیل خود در رسیدن به بهترین بازده تلاش کرده و بهره‌وری را افزایش دهد .


روز مهندس بر تمام مهندسان مبارک.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;