رهایی از گرما با بهره گیری از سوخت های زیستی

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان مرکز تحقیقاتی زیست انرژی دانشگاه گریت لیک ادعا می کنند: « با ارایه یک شیوه پایدار زیست محیطی، بیوفیول های سلولزی یا انرژی مایع حاصل از علف ها و چوب یک سوخت پاک برای آینده می شود.»

 

 

 

مزیت اقلیمی سوخت های زیستی سلولزی در واقع بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می شود؛ اما این مزایا به چندین عامل بستگی دارد که باید به دقت مورد توجه قرار گیرند. بیوفیول های سلولزی اگرچه هنوز رسماً وارد بازار نشده اند اما به دلیل جایگزینی برای سوخت های فسیلی و کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای، در طرح های آینده بسیار مورد توجه هستند. البته این مزایا با نیاز به مقادیر وسیع زمین برای تولید بیوفیول های سلولزی در مقیاس بزرگ پیچیده تر هم می شود.

 

 

 

 

با توجه به تحقیقات گسترده محققان به چندین اصل برای مدیریت تبادلات زیست محیطی پیچیده سوخت های سلولزی رسیده اند.

 

 

 

اول اینکه دانشمندان نشان می دهند چگونه گونه های چندساله بومی روی زمین های حاشیه ای – نه زمین هایی که برای تولید غذا استفاده می شوند – رشد می کنند و بالاترین پتانسیل کاهش گازهای گلخانه ای و تنوع زیستی را فراهم می سازند.

 

 

 

دوم، انتخاب محصول کلیدی است. گونه های چندساله نتایج عالی برای محصولات سالانه ارایه می کنند، اما هیچ محصولی برای همه محل ها ایده آل نیست. سوم، به دلیل اثرات گرم شدن جهانی و سایر تاثیرات زیست محیطی باید از مصرف کود نیتروژن نیز اجتناب کرد.

 

 

 

با انجام تحقیقات بیشتر و کاربردی و شکل گیری روندها و سیاست گذاری ها می توان از سوخت های سلولزی به عنوان یک گزینه برد-برد برای اقتصاد استفاده کرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;