رهاسازی تمامی آب استخر پارک بزرگ تبریز ‏

به گزارش تاسیسات نیوز، شهردار تبریز گفت: اگر دریاچه ارومیه با رهاسازی آب استخر پارک بزرگ تبریز احیا می‌شود، ما این کار را انجام دادیم.


ایرج شهین باهر در واکنش به برخی اظهارنظرها درخصوص اختصاص حقابه دریاچه ارومیه به استخر آب پارک بزرگ تبریز گفت: این آب‌بند قبل از ستاد احیای دریاچه ارومیه اجرایی شده است و متعلق به شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی است و ماموریت این آب‌بند هم جمع‌آوری آب‌های سطحی و هدایت آن به طرف دریاچه ارومیه است و در اصل این یک طرح آبخیزداری است که در داخل پارک بزرگ تبریز توسط شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اجرایی شده است.


وی افزود: شهرداری تبریز در این طرح فقط عملیات سالم‌سازی محیط را انجام داده است و حجم آب جمع‌آوری شده در این آب‌بند نیز از ۳۰ هزار مترمکعب تجاوز نمی‌کند. عمق این آب‌بند خیلی کم است و عمیق‌ترین قسمت آن حدود یک متر است.


شهردار تبریز ادامه داد: متاسفانه عده‌ای این آب‌بند پارک بزرگ تبریز را در حد یک دریاچه به وسعت دریاچه چیتگر تهران بزرگنمایی کردند و تقصیر خشک شدن دریاچه ارومیه را گردن این طرح انداختند.


شهین باهر گفت: با اینکه دوستان ستاد احیای دریاچه ارومیه این طرح را از نزدیک دیدند و متوجه شدند که آب زیادی در این آب‌بند وجود ندارد، برای احترام به نظر ستاد احیای دریاچه ارومیه آب موجود در این آب‌بند را باز کردیم؛ هرچند آب به جایی نرسید و نهایتا چند هزار متر جلوتر جذب زمین شد.


شهین باهر افزود: این آب‌بند از محل حقابه دریاچه ارومیه آبگیری نشده بود و از محل جمع‌آوری آب‌های سطحی تبریز آبگیری شده بود که حجم آن بیشتر از ۳۰ هزار مترمکعب نبود و این آب هیچ وقت به دریاچه ارومیه نرسید؛ اما فضای زیبایی که با آبگیری این استخر در پارک بزرگ تبریز ایجاد شده بود از‌دست رفت و افرادی را که قصد سرمایه‌گذاری در پارک بزرگ تبریز را داشتند دلسرد کرد.


البته ما تلاش می‌کنیم این سرمایه‌گذاری‌ها را جذب کنیم.وی افزود: بهتر است افرادی که قصد دارند به مردم بگویند دارند برای احیای دریاچه ارومیه کار می‌کنند، حقابه دریاچه ارومیه را از پشت سدهای آذربایجان غربی که چند برابر حجم فعلی دریاچه ارومیه، آب پشت‌شان جمع شده است، مطالبه کنند.


این مقام مسوول تاکید کرد: اساسا شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی این طرح را برای کمک به احیای دریاچه ارومیه اجرا کرده است. شهردار در ادامه گفت: تبریز از فقر فضای سبز رنج می‌برد و پارک بزرگ تبریز می‌تواند منطقه غرب تبریز را که کم برخوردار است، متحول کند. اما برخوردهای این‌چنینی به جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه آسیب بزرگی می‌زند.

 

 

 

 

 

انتهای خیر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;