رصد و پایش ریزگردهای دریاچه ارومیه

به گزارش تاسیسات نیوز، پایش ریزگردهای دریاچه ارومیه به صورت مستمر و منظم در حوزه شرقی دریاچه ارومیه انجام می شود.


حمید قاسمی، مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست آذربایجان‌شرقی، در خصوص آخرین وضعیت طرح های انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه همه مردم و مسئولان مربوطه برای احیای دریاچه ارومیه تلاش می کنند، گفت: ما نیز در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اقدامات و برنامه های مربوطه برای احیای دریاچه ارومیه را به صورت دقیق اجرا می کنیم.


وی سپس با بیان اینکه یکی از همین اقدامات رصد و پایش ریزگردهای دریاچه ارومیه است، گفت: پایش ریزگردهای دریاچه ارومیه به صورت مستمر و منظم در حوزه شرقی دریاچه ارومیه انجام می شود.


قاسمی با اشاره به اینکه طرح غرق و حفاظت فیزیکی بخش ‌های خشک ‌شده دریاچه ارومیه نیز از دیگر وظایف ما است، گفت: این طرح نیز آغاز شده است و ۷۰ هزار هکتار برای جلوگیری از تولید ریزگردها درحال اجرا است.


مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست آذربایجان‌شرقی از رهاسازی آب سد قلعه چای به دریاچه ارومیه نیز خبر داد و ابراز داشت: تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۱۲ سانتی متر کاهش داشته است.


قاسمی ادامه داد: طرح نیاز آبی زیست‌ محیطی دریاچه ارومیه نیز سال گذشته انجام و به وزارت خانه نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;