رشد تعداد مهارت آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی

طبق گزارش‌ها تعداد مهارت آموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در تابستان امسال نسبت به سه ماهه نخست سال افزایش داشته و به بیش از ۴۳۲ هزار نفر ـ دوره رسیده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی ارائه آموزش‌های مهارتی غیررسمی، همگام با استانداردهای ملی و بین‌المللی، رسالت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر را برعهده دارد.
در حال حاضر عمده گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را دانشجویان و فارغ التحصیلان، دانش آموزان، سربازان وظیفه، کارجویان، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، اتحادیه‌ها و اصناف، ساکنین مناطق محروم، مرزی و سکونتگاه‌های غیررسمی، گروه‌های در معرض آسیب و زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، زنان خانه‌دار، افراد دارای معلولیت، روستائیان و عشایر، زندانیان، معتادان بهبودیافته، آسیب دیدگان اجتماعی، اتباع خارجی و مربیان سایر کشورهاست.
سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با داشتن ۶۵۰ مرکز آموزش دولتی و ۲۰ هزار و ۷۹۴ آموزشگاه آزاد فعال فنی و حرفه‌ای و بیش از ۵۴۰۰ مرکز جوار کارگاهی سهم بسزایی در ارائه آموزش‌های مهارتی، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی نیروی کار دارد.
بر اساس گزارش عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تعداد مهارت آموزان و دانش آموختگان مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی در سه ماهه دوم امسال، ‌۴۳۲ هزار و ۹۵۲ نفرـ دوره بوده که نسبت به سه ماهه نخست امسال افزایش داشته است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴۴ هزار نفر افزایش داشته است.
استان‌های خوزستان، اصفهان و تهران به ترتیب بیشترین و استان‌های قم، کردستان و خراسان شمالی کمترین تعداد مهارت‌آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی در تابستان امسال را به خود اختصاص دادند. این در حالیست که تابستان گذشته استان‌های اصفهان، فارس و خراسان رضوی در صدر بیشترین تعداد مهارت‌آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی قرار داشتند.
مقایسه تعداد آموزشگاه‌های آزاد فعال فنی و حرفه‌ای در شش ماهه نخست امسال با ۱۲ هزار و ۱۹۴ آموزشگاه فعال در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ از رشد ۴۵ درصدی آموزشگاه‌های فعال حکایت دارد.
به گزارش ایسنا، تدوین استاندارد آموزش مهارت از اقدامات زیربنایی و نخستین حلقه از فرایند آموزش در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود که این امر با همکاری اتحادیه‌ها، اصناف، صاحبان مشاغل و مربیان انجام می‌گیرد. برابر آمارها تاکنون بیش از ۵۴۰۰ استاندارد آموزشی در چهار خوشه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای تدوین شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;