ایجاد بیش‌از ۵۰ هزار فرصت شغلی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ایجاد بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طی ۵ ماهه دوم سال خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دوره آموزش مهارتی در کل کشور به ثبت رسیده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، نگاه به نظام طبقه بندی مشاغل در کشورهای پیشرفته ننشان می‌دهد که در فهرست مهارتهای مورد نیاز برای احراز بسیاری از شغل‌های تخصصی، مهارت عمومی و تخصصی بیش از مدرک تحصیلی مورد نیاز است.
درحال حاضر در بسیاری از کشورها افراد جویای کار پیش از تحصیل در دانشگاه‌ها، دوره‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را طی می‌کنند زیرا آموزش‌های مهارتی بستر ورود آنها به بازار کار را فراهم می‌کند.
در کشور ما سازمان آموزش فنی و حرفه‏‌ای به عنوان متولی ارائه آموزش ‏های مهارتی غیررسمی نقش موثری در تربیت نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی و جذب افراد ماهر به بازار اشتغال دارد.
در همین راستا مهرداد عظیمی ـ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۵۰ هزار شغل در ۵ ماهه منتهی به پایان سال خبر داده و می‌گوید: در بازه زمانی کمتر از سه ماه اخیر ۶۷ هزار شغل را در سامانه رصد اشتغال به ثبت رساندیم که ۱۷ هزار نفر بیشتر از تعهد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بوده است.
بر اساس اعلام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دوره آموزش مهارتی در کل کشور به ثبت رسیده است.
وی آموزش مهارت و سنجش صلاحیت را دو ماموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دوره آموزش مهارتی در کل کشور به ثبت رسیده است.
معاون وزیر کار با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه ایجاد و پایداری اشتغال، حرف برای گفتن دارد، تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نقش بسزایی در حل مسأله اشتغال دارد از این رو در سال آینده این موضوع را به طور ویژه دنبال خواهیم کرد.
به موجب تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان سازمان فنی و حرفه‌ای، معاونت اشتغال و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای متعهد شده است که آموزش‌های مهارتی را به سمت اشتغال هدایت کرده و در ماه‌های منتهی به پایان سال ۵۰ هزار شغل از این طریق ایجاد شود که آخرین آمار از سامانه رصد اشتغال از ثبت ۶۷ هزار شغل در سامانه حکایت دارد.
از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در حوزه سنجش صلاحیت حرفه‌ای ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر ثبت شده که در مقایسه با دولت گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.همچنین طی این دوره ۱۸۷ هزار نفر آموزش در حوزه مشاغل خانگی به ثبت رسیده که رشد ۳۷ درصدی نسبت به دولت قبل داشته است.
به گزارش ایسنا، کارشناسان آموزش‌های مهارتی را تکمیل‌کننده ‌آموزش‌های نظری دانسته و معتقدند افراد باید از دوران ابتدایی با مقوله مهارت و کسب و کار آشنا شوند. بی تردید سرمایه‌گذاری در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارزشمند است زیرا نیروی انسانی ماهر موجب رونق بازار کار و رشد و توسعه اقتصادی می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;