الزام بر رعایت ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی ساختمان

رئیس اداره نظام مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از الزامی بودن رعایت ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی ساختمان در پروژه های ساختمانی در سطح استان اردبیل خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مسعود شهبازی رئیس اداره نظام‌مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح عملکرد شاخص اداره نظام‌مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان در ۹۲۲ روز خدمت ماندگار از ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز به تعداد ۵۵۵ مورد از ساختمان‌های در حال احداث در شهرهای استان اردبیل بازدید شده‌است.
وی گفت: براساس ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمام ساختمان‌ها و طرح‌های شهرسازی و عمرانی در استان بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.
رئیس اداره نظام‌مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: به همین منظور اشخاص و افراد یاد شده در ماده ۳۴ قانون نظام‌مهندسی ساختمان موظف هستند در تمامی بازدید کارشناسان از مراحل مختلف ساخت و ساز ساختمان‌های در حال احداث تمامی مستندات، اطلاعات و نقشه‌های فنی لازم را در اختیار واحد نظارت عالیه یا ماده ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل قرار دهند.
شهبازی تأکید کرد: مطابق ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، موضوع تخلفات ساختمانی را تا اصلاح و رفع کامل نقایص پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت: مطابق ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان نظارت عالیه ما شامل طرح‌های وزارتخانه ای و پروژه‌های عمرانی سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی که دارای مقررات خاص هستند، می‌شود.
رئیس اداره نظام‌مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از مرداد سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۳۵۵ دوره آموزشی تمدید و ارتقا پایه اشتغال به کار مهندسان با ۱۴۱۶۴ نفر ساعت برگزار شده‌است.
وی ادامه‌داد: در طول ۳۰ ماه کار و خدمت دولت سیزدهم، اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به تعداد ۶۳۷۳ مورد پروانه کار و اشتغال به افراد حقیقی و حقوقی، شرکت‌های ساختمانی، دفاتر خدمات فنی آزمایشگاهی و همچنین مجریان حقیقی و حقوقی حوزه ساختمان سازی صادره کرده‌است.
رئیس اداره نظام‌مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از پلمب ۸۱۱ مورد پروژه ساختمانی و معرفی آنها به شهرداری‌ها و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان جهت اصلاح و رفع نواقصات خبر داد و گفت: براساس ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی ساختمان در نظارت‌ها و بازرسی‌های به عمل آمده در سطح استان تعداد ۳۷۳ مورد جهت اصلاح امور به اداره کار و و تعداد ۲۶۷ نفر از مهندسان ناظر به شورای انتظامی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل معرفی شده و تعداد ۲۴۴ مورد آرا شورای انتظامی ابلاغ شده‌است.
وی برگزاری انتخابات نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل به‌صورت تمام الکترونیک را از دیگر اقدامات این اداره در دولت سیزدهم عنوان کرد.
شهبازی افزود: ۶ آزمون ورود به حرفه در کلیه رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان تا به امروز برگزار با حضور مهندسان در سطح استان برگزار شده‌است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;