راه اندازی مرکز ارائه خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان و تأمین‌کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتکا) گفت: مرکز خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر این انجمن باهدف تسهیل و تسریع در کار احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر امروز راه‌اندازی شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، وزارت نیرو در تلاش است توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را در کشور تسهیل کرده تا سرمایه‌گذاران بیشتری برای توسعه این نوع انرژی در کشور مراجعه کنند.ساتکا
وزیر نیرو درباره توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و توانمندی‌های ایران در این حوزه، گفت: وزارت نیرو در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر برنامه جامع و کاملی دارد که باهدف توسعه این نوع انرژی در کشور و رفع ناترازی برق طراحی شده است.
علی‌اکبر محرابیان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه ظرفیت‌های زیست‌محیطی کشور اجازه توسعه بیش از حد نیروگاه‌های فسیلی را به ما نمی‌دهد، حرکت به سمت انرژی‌های پاک آن هم با استفاده از توان مهندسی داخلی اجتناب‌ناپذیر است.
حمیدرضا صالحی، روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح مرکز خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: مراجعین به مرکز خدمات، صنایع متقاضی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر (خورشیدی)، و همچنین مشترکان خانگی هستند. همیشه این نیاز احساس می‌شد که متقاضیان احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیازمند مشاوره حضوری و اختصاصی از طرف بخش خصوصی و نیز ارگان‌های مرتبط در یک محل متمرکز هستند.
وی هدف از راه‌اندازی این مرکز را مشاوره حضوری و تخصصی به متقاضیان احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر (خورشیدی) دانست و افزود: بدین ترتیب که به متقاضیان از قبل وقتی اختصاص داده می‌شود، تا در آن زمان مشخص شده در محل حاضر شده و به بخش پنجره واحد ارگان‌ها، بخش ارائه و بخش نمایشگاه دائمی مراجعه کنند.
رئیس هیات مدیره انجمن ساتکا خاطرنشان کرد: در مرکز خدمات، بخش پنجره واحد ارگان‌ها وجود دارد. در این بخش نمایندگان ارگان‌های مرتبط با نیروگاه‌های تجدیدپذیر شامل شرکت‌های توزیع برق، برق منطقه‌ای، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا)، بورس انرژی، شرکت شهرک‌های صنعتی و سایر ارگان‌ها حضور دارند؛ بنابراین مراجعین به مرکز می‌توانند پرسش‌های خود را با نمایندگان ارگان‌ها در میان بگذارند.
صالحی گفت: همچنین مرکز خدمات دارای بخش نمایشگاه دائم است و در این نمایشگاه، محصولات و تجهیزات نیروگاه‌های تجدیدپذیر قرار دارد و شرکت‌های فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر پاسخگوی سؤالات مراجعین هستند و مشاوره‌های لازم را به صنایع ارائه می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: در مرکز خدمات سالنی برای ارائه مطالب به مراجعین وجود دارد. در این بخش قوانین و مقررات، موارد فنی و اقتصادی مرتبط با احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مراجعین توضیح داده می‌شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;