راه اندازی مجهزترین آزمایشگاه ضدحریق

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به راه اندازی مجهزترین آزمایشگاه ضدحریق در کشور بعد از حادثه پلاسکو بیان کرد: بزرگترین آزمایشگاه بزرگ مقیاس ضدحریق در مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی به زودی افتتاح می شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، محمدمهدی حیدری در پنل “بنای برتر و رویکرد” با اشاره به اهداف مرکز تحقیقات در صنعت ساختمان اظهار داشت: نخستین وظیفه مرکز تحقیقات به عنوان بازوی پژوهش وزارت راه، مسکن و شهرسازی، تولید اسناد بالادستی برای کاربران در صنعت ساخت و ساز کشور است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، موضوع صدور گواهی فنی برای ساخت محصولات باکیفیت نیز از دیگر وظایف این مرکز است که به صورت تشویقی ارائه می شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: در موضوع صدور گواهی فنی، مرکز تحقیقات بحث عملکردی را دنبال می کند که با این سازوکار بتواند در حهت ارتقا کیفیت محصولات ساختمانی گام های موثری بردارد که خوشبختانه در سازمان نظام مهندسی نیز این گفتمان شکل گرفته و هم مصرف کننده و هم تولیدکنندگان تمایل به اخذ این گواهی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت بین استاندارد و گواهی نامه تصریح کرد: استاندارد حداقل شاخص یک محصول را ملاک قرار می دهد اما در گواهی نامه، حداکثر معیار ها مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه با اشاره به اقدامات در پوشش محصولات ضدحریق گفت: در این زمینه اخذ گواهی نامه و رعایت حداکثر معیارها بالاتر از سازمان استاندارد، الزامی است.

حیدری ادامه داد: در سال های اخیر اتفاق خوبی که در رابطه پوشش های ضدحریق اتفاق افتاد این بود که از واردکننده محصول نه تنها به خودکفایی رسیدیم که جایگاه خوبی در بازارهای جهانی نیاز پیدا کرده ایم.

وی سپس با اشاره به راه اندازی مجهزترین آزمایشگاه ضدحریق در کشور بعد از حادثه پلاسکو بیان کرد: بزرگترین آزمایشگاه بزرگ مقیاس ضدحریق در مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی به زودی افتتاح می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;