راه آهن برقی به ایران میرسد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آخوندی، وزیر محترم این وزارتخانه عنوان کرده است که بیش از ۶۰ درصد مصرف انرژی در كشورمان در حوزه حمل و نقل و مسكن است و علاقه داریم در برنامه‌ای ملی در زمینه صرفه‌جویی انرژی به عنوان پروژه‌ای ملی وارد عمل شویم.

 

 

عباس آخوندی امروز در دیدار و مذاكره با گونتر آدلر معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان در ساختمان شهید دادمان با اشاره به اینكه بیش از ۶۰درصد مصرف انرژی در كشورمان در حوزه حمل‌و نقل و مسكن است، اظهار کرد: علاقه داریم در برنامه‌ای ملی در زمینه صرفه جویی انرژی یه عنوان پروژه‌ای ملی وارد عمل شویم.



وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعا وضع استانداردها، مشوق‌ها، تامین مالی و استفاده از فناوری‌ نوین در این زمینه پیچیدگی‌هایی دارد كه تمایل داریم از تجربه‌های دیگر كشورها در این زمینه استفاده كنیم.



وی یادآور شد: در زمینه كاهش مصرف انرژی اجماع جهانی وجود دارد اما برای عملیاتی كردن این موضوع مشكلات جدی در زمینه‌های از جمله فرهنگ مردم، قدرت خرید و سرانه تولید ناخالص ملی داریم و اجرای برنامه صرفه‌جویی در بخش مسكن پیچیدگی‌هایی دارد.



آخوندی عنوان کرد: در مورد برقی كردن راه‌آهن مذاكراتی بین دو طرف صورت گرفته است و تمایل دارم در بخش حمل و نقل و تامین ماشین آلات نوین در بخش ساختمان مذاكراتی از طرف نمایندگان دو طرف صورت گیرد تا با نهایی شدن و تعیین پروژه‌های مشخص در سفر به آلمان قراردادهای اجرایی آنها منعقد شود.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;