دست و پنجه نرم کردن با آب

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، در حاشیه برگزاری جلسه شورای حفاظت از آب، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم گفت: شریط آب در ایران هر روز بحرانی‌تر می‌شود.

 

 

احمد حاج حسینی مسگر، در دهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به طرح پیشگیری از پیامدهای امنیتی ناشی از کمبود آب در کشور، اظهار کرد: این طرح در 25 مرداد ماه امسال در شورای عالی امنیت کشور به تصویب رسیده است.



وی افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای خشک و نیمه خشک جهان است که با بحران آب رو به رو است که متاسفانه وضعیت آب در کشور هر روز بحرانی‌تر می‌شود.



مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم با اشاره به اهداف طرح پیشگیری از پیامدهای امنیتی ناشی از کمبودهای آب در کشور، گفت: ساماندهی منابع و ذخایر آبی کشور و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و تبعات امنیتی ناشی از بحران آب از جمله اهداف این طرح است.



حاج حسینی مسگر تصریح کرد: سوء مدیریت در تولید و مصرف آب، بهره‌برداری بیش از ظرفیت تجدید پذیر منابع آب سطحی و زیرزمینی از طریق حفر چاه‌های غیر مجاز، پایین بودن بهره‌وری آب در بخش مصرف به ویژه‌ در حوزه کشاورزی، فقر فرهنگی مصرف‌کنندگان آب در حوزه صرفه‌جویی و واقعی نبودن تعرفه‌های آب از جمله علل بحران آب در کشور است.



وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای بارندگی، گفت: میزان بارندگی در مهر ماه امسال در ایستگاه سالاریه 3.20 میلی‌متر، ایستگاه وشنوه 23 میلی‌متر، ایستگاه کوه سفید پنج میلی‌متر و در آبان ماه در ایستگاه سالاریه 36.90 میلی‌متر، ایستگاه وشنوه 44 میلی‌متر و در ایستگاه کوه سفید 25.50 میلی‌متر بوده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;