راهکار احیای بیابان در مراسم هجدهم

به گزارش تاسیسات نیوز، معرفی(پروژه کاهش ذخیره انبوه کربن دربیابان )کشورچین حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای 25 و 26 دی ماه 96در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.



هدف از این پروژه بازیابی فرآیندهای طبیعی جهت معکوس کردن روند گرمایش جهانی است. فعالیت محققین در این پروژه شامل ثبت وقایع تغییر اقلیم در طی 500 سال گذشته است.



این عملیات در جهت احیای بیابان های کره زمین با پوشش های گیاهی طبیعی بوده و با هدف داخل کردن کشورهای در حال توسعه و جهان سوم در حرکت جهانی به سمت امنیت محیط زیست اجرا می شود. جهت بازیابی غلظت طبیعی دی اکسید کربن در اتمسفر، نیاز به یک توافق نامه ملی از طرف کشورها برای پیشبرد این روند منطقی می باشد.

 

وضعیت اولیه


این پروژه دی اکسید کربن منتشر شده که تأثیر منفی بر اقلیم دارد را مورد هدف قرار می دهد. وابستگی جهان به سوخت های فسیلی برای خودروها و تولید انرژی و همچنین فوران های آتشفشانی منجر شده است تا مقادیر دی اکسید کربن در اتمسفر به حد سمیت برسد. این روند تأثیر قابل توجهی بر توانایی کره زمین در حفظ حیات دارد. برخی از کشورها ممکن است به اندازه کافی زمین در دسترس نداشته باشند تا در این عملیات میزان پوشش گیاهی خود را افزایش دهند.

 

راه حل

 

با افزایش سطح پوشش گیاهی از طریق احیای بیابان ها جذب دی اکسید کربن را باید افزایش داد. این عملیات منجر به کاهش سطح دی اکسید کربن در اتمسفر و افزایش مناطق قابل سکونت می شود. این فرآیند نیاز به همکاری جهانی دارد زیرا باید بر اساس یک برنامه، فرآیندهای طبیعی محیط زیست الگو برداری شوند.


بعنوان مثال ممکن است یک کشور زمین مورد نیاز برای این فعالیت ها را در اختیار نداشته باشد، اما ابزار و تکنولوژی این کار را در اختیار داشته باشد. از طرف دیگر ممکن است یک کشور زمین کافی برای پیاده سازی این طرح را داشته باشد، اما مهارت و سرمایه کافی برای پیاده سازی آن نداشته باشد. این نوآوری منجر می شود تا کشور اول در زمین های کشور دوم سرمایه گذاری کرده و سطح قابل توجهی از پوشش گیاهی را ایجاد کند تا بتوانند ردپای کربن خود را کم کرده و تأثیر معنی داری بر جهان داشته باشند.

 

نوآوری


با آموزش علم زمین به جوانان و دانشجویان می توان تعداد رهبران این علم را افزایش داده و سطح مناسبی از آموزش در زمینه اهمیت و تأثیر محیط زیست بر تصمیمات دولت و همچنین منافع بخش خصوصی را ایجاد کرد. علاوه بر این، احیای مناطق بیابانی نه تنها منافع زیست محیطی به همراه دارد، بلکه به دارایی های اقتصادی نیز می افزاید.


این فعالیت منجر به شناخته شدن روند کنونی تغییر اقلیم شده و به کشور ها می آموزد که برای تأثیر مثبت و پایدار بر جهان باید بین کشورها همکاری باشد تا امنیت تنفس هوای سالم و دسترسی به منابع غذایی کافی نیز مهیا شود

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;