راهنمای خرید یک سرویس بهداشتی خوب

به گزارش تاسیسات نیوز، همه ما روزانه از سرویس های بهداشتی به دفعات در خانه، محل کار، مدارس، هتل ها و… استفاده می کنیم اما ممکن است مشخصات یک سرویس بهداشتی خوب و استاندارد را ندانیم البته این قبیل سوالات را اغلب خریداران در زمان خرید این کالا از خود می پرسند و بدون آنکه به جواب برسند خرید را انجام می دهند. اگر می خواهید سرویس بهداشتی جدیدی خریداری کنید حتما متن زیر را بخوانید.




نکات کلیدی برای خرید سرویس بهداشتی




محمد تلاش مهندس سرامیک در مورد این سوال که سرویس بهداشتی شامل چه ترکیبات و تجهیزاتی می شود به راهنمای ساخت و ساز گفت: چینی بهداشتی معمولا از انواع چینی های زجاجی و نیمه زجاجی است. کاربرد اصلی این نوع فرآورده ها به صورت دستشویی، کاسه توالت، زیردوشی و… می باشد.

 

 

 

 

وی گفت: بیشتر سرویس های بهداشتی ساختار سرامیکی با بدنه چینی دارد اما به طور کلی سرامیک های بهداشتی ساخته شده از چینی زجاجی و معمولا دارای جذب آبی کمتر از 1 درصد هستند در صورتی که جذب آب سرامیک های بهداشتی ساخته شده از چینی نیمه زجاجی یا آرتن ور فلدسپاتی از حدود 3 تا 14 درصد متغیر است.

 

 

 

 

تلاش افزود: در این ترکیب، یک سرامیک بهداشتی زجاجی، 25 درصد خاک چینی، 25 درصد بالکی (به رس خاکستری رسوبی کائولینیتی با پلاستیسیته بالا و دانه ریزی گفته می شود که در اثر حرارت به رنگ سفید تا نزدیک به سفید درمی آید) 20 درصد نفلین سینیت (سنگی صنعتی که در تولید سرامیک، کائوچو، آلومینیوم، شیشه و … استفاده می شود) و 30 درصد کوارتز وجود دارد. این فعال ساختمانی افزود: البته در اماکن عمومی مانند بیمارستان ها، کارخانه ها و … می توان سرامیک با بدنه خاک نسوز (سرامیک های بهداشتی خاک نسوز معمولا بسیار ضخیم، سنگین و متخلخل هستند) و استون ورها (نوعی خاک رس گدازآور) را یافت که به علت استحکام بالا از این بدنه ها استفاده می شود.

 

 

 

 

این مهندس سرامیک در مورد کیفیت خوب سرامیک بهداشتی گفت: اگرچه تشخیص باطن یک سرامیک خوب برای خریداران مشکل است اما یک سرامیک بهداشتی خوب باید دارای شفافیت لعاب باشد یعنی هرچه لعاب شفاف باشد کیفیت کالا بالا است به طور کلی وضوح تصویر انعکاسی از یک شی، معیار مناسبی برای سنجش شفافیت قطعه می باشد.






بعد از توجه به شفافیت لعاب باید به سطح لعاب توجه کرد هرچه سطح لعاب صاف، بدون موج و فاقد ناهمواری و یا فرورفتگی و برآمدگی های قابل لمس باشد از کیفیت بهتری برخوردار است.

 

 

 

 

وی در این مورد تصریح کرد: اگر لعابی دارای فرورفتگی و ناموزونی باشد بعد از مدت کوتاهی جرم گیر شده و به سختی می توان جرم های آن را پاک کرد.

 

 

 

شناخت یک سرامیک بهداشتی خوب

 

 

محمود پاژن فروشنده سرامیک های بهداشتی درباره نکات دیگر شناخت یک سرامیک بهداشتی خوب به راهنمای ساخت و ساز گفت: اگر سرامیک های بهداشتی خریداری شده پر از ترک های ریز و درشت باشد کالای مناسبی خریداری نکردید زیرا بعد از مدتی ترک های هر چند کوچک نیز به مرور زمان بزرگتر شده و باعث شکسته شدن سرامیک می شود.






وی گفت: دستتان را روی سرامیک بهداشتی خریداری شده بکشید اگر زیر ناخن هایتان ترک های مویی (بسیار نازک) را احساس کردید از خرید آن خودداری کنید. این فعال ساختمانی افزود: یک سرامیک بهداشتی خوب باید در مقابل سرما و گرما و سایش مواد اسیدی مقاوم باشد.

 

 

 

 

پاژن با بیان این مطلب که لعاب سرامیک باید از بهترین کیفیت باشد گفت: در مواقعی دیده شده که بعد از چندبار استفاده از مواد شوینده شیمیایی، قسمت های لعاب دار سرامیک تغییر رنگ داده و نسبت به قسمت های دیگر سیاه تر شده و به طور کلی شکل ظاهری سرامیک تغییر پیدا کرده است و البته هیچ راه حلی برای این مورد وجود ندارد.

 

 

 

 

وی در نهایت افزود: در زمان خرید، خریداران باید به شفافیت لعاب، کیفیت لعاب، سطح لعاب خوردگی محصول، خدمات پس از فروش، شهرت و قدمت شرکت تولید کننده توجه کرده و گول برندهای تازه وارد، بی کیفیت و ارزان قیمت را نخورند.





انتخاب سرویس بهداشتی با چه ملاحظاتی باشد

 

 

احمد قاسم خانی نصاب سرویس بهداشتی با بیان این مطلب که هر توالتی مدل سرویس بهداشتی خاصی را می طلبد به راهنمای ساخت و ساز گفت: برای انتخاب مناسب ترین مدل، باید به نکاتی مانند ابعاد فضای نصب، فاصله شیرآلات، محل قرارگرفتن خروجی فاضلاب و … توجه کرد. اگر فضای سرویس بهداشتی شما تنگ و کوچک است هرگز از روشویی و کاسه توالت بزرگ استفاده نکنید.

 

 

 

 

وی گفت: انتخاب مدل سرویس بهداشتی قوانینی دارد و هرگز در زمان خرید، تنها به شکل ظاهری سرویس بهداشتی فکر نکنید بلکه به ابعاد و فضای سرویس بیشتر توجه کنید. وی در این باره تصریح کرد: جذب آب در سرویس بهداشتی باید کم باشد در غیر این صورت داخل سرویس شما همیشه بوی نامطبوع و جایگاه تجمع آلودگی ها می شود.

 

 

 

 

این نصاب گفت: در هنگام خرید توالت آسیایی (ایرانی) علاوه بر انتخاب ظاهری مدل، لازم است به ابعاد محل نصب، بخصوص ارتفاع مدل و محل قرارگیری و همچنین به ریم بسته و یا ریم باز (توالت های زمینی که امکان آبریز به داخل کاسه توالت برای آنها به صورت آبشاری در نظر گرفته شده است اصطلاحا ریم بسته و در صورت عدم وجود این امکان ریم باز نامیده می شود) بودن مدل انتخابی توجه شود.






وی تصریح کرد: باید به جنس و لعاب توالت های ایرانی بسیار توجه کرد. قاسم خانی با بیان این مطلب که چند سالی است در اتاق خواب، سرویس جداگانه احداث می کنند گفت: این سرویس بیشتر شامل توالت فرنگی است. در خرید و نصب این توالت ها هم باید جدای از زیبایی ظاهری و کیفیت بالا به مصرف آب و صدای آن توجه کرد.





توالت فرنگی خوب باید دارای حداقل جذب آب، بدون صدا و بدون ترشح باشد و نکته بعدی قدرت مکش آن است که باید با قدرت تمام ناپاکی ها را از درون کاسه تخلیه کند.

 

 

 

 

وی ادامه داد: توالت فرنگی با نوع تخلیه به 3 مدل ریزشی یا آبشار (در طراحی ریزشی، آب مورد نیاز جهت شستشو و تخلیه از کانال فوقانی (ریم) قطعه وارد کاسه شده و عملیات شستشو و تخلیه را انجام می دهد) که این مدل به علت مصرف 20 درصد بیشتر آب و صدای بیشتر از استقبال کمتری برخوردار است.





البته این مدل دارای دهانه سیفون لوله خروجی بزرگی است که چیزی (از جمله دستمال کاغذی) در آن گیر نمی کند و در نهایت مدل واترجت (در طراحی واترجت، آب مورد نیاز جهت شستشوی کاسه از کانال فوقانی(ریم) قطعه تامین می گردد و آب مورد نیاز جهت تخلیه از طریق کانال به قسمت جلوی کاسه هدایت می شود) است و مصرف آب کمتر از مدل گردابی و صدای بسیار کم طرفداران خوبی دارد البته این مدل بسیار حساس و مشکل گرفتگی بالایی دارد.





روشویی را درست انتخاب کنید

 

 

هاشم عسگری فروشنده سرویس بهداشتی با بیان این مطلب که در خرید روشویی علاوه بر توجه به جنس کالا باید به مدل آن توجه کرد به راهنمای ساخت و ساز گفت: روشویی ها ارتفاع متفاوتی دارند بنابراین در زمان خرید باید به وضعیت و ارتفاع شیرآلات و خروجی فاضلاب دقت کرد.

 

 

 

 

وی گفت: روشویی باید حدالامکان ظریف، دارای لعاب شفاف و سفید باشد تا بتوان کثیفی ها را تمیز کرد. وی افزود: حتی اگر فضای سرویس شما بزرگ است از روشویی پایه دار بزرگ استفاده نکنید زیرا فضای توالت شما کوچک و تنگ به نظر می رسد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;