راجاها قبول زحمت می کنند

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، هندوستان که از ایران نفت خریداری کرده، چندین میلیارد دلار بدهکار است که قرار شده است یک دهم از بدهی خود را بصورت علی الحساب پرداخت کند.

 

منابع آگاه اعلام کردند که هند امروز 700 میلیون دلار از بدهی نفتی 6 میلیارد و 600 میلیون دلاری خود به ایران را پرداخت می‌کند.

 

این قسط 700 میلیون دلاری اولین پرداخت به ایران پس از توافق جامع در ماه ژوئیه است که راه را برای لغو تحریم‌ها علیه ایران باز می‌کند. پرداخت بخشی از طلب نفتی ایران از کشورهای خارجی از اوایل سال 2014 پس از توافق هسته‌ای موقت که مقدمه‌ای برای توافق جامع ماه ژوئیه بود، مجاز شد.

 

تشدید تحریم‌ها علیه ایران در اوایل سال 2012 صادرات نفت ایران را نصف و درآمد نفتی را کاهش داد. انتظار می‌رود این تحریم‌ها در سال آینده میلادی و در راستای توافق هسته‌ای جامع به‌طور کامل لغو شوند.

 

سه منبع آگاه اعلام کردند که پالایشگاه‌های هندی قسط 700 میلیون دلاری را به روپیه و در بانک UCO کلکته در روز چهارشنبه واریز خواهند کرد.

 

این منابع افزودند: بانک UCO در حال حاضر دلار کافی برای پرداخت بدهی ایران به حساب بانک مرکزی در بانک مسقط عمان خریداری کرده است.

 

منابع آگاه گفتند: اداره کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا با مکانیسم بانکی و پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون دلار از سوی پالایشگاه‌های هندی به ایران در دو قسط مساوی موافقت کرده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;