قدم ها محکم تر برداشته میشوند

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، در پی قراردادهای منعقد شده شرکت گاز با بخش خصوصی، میتوان عنوان کرد که گام دیگری برای رشد پتروشیمی تا ایجاد هاب سوم نمانده است.

با انعقاد قرارداد خط لوله انتقال گاز بین شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و بخش خصوصی با حضور وزیر نفت، گام مهمی در تکمیل زیرساخت‌های تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی مکران برداشته شد.

 

قرار است روزانه 57 میلیون متر مکعب گاز طبیعی مورد نیاز شهرک پتروشیمی مکران از طریق خط لوله هفتم سراسری که هم اکنون تا ایرانشهر تکمیل شده است، تامین شود.

 

با انجام این پروژه به ارزش 8/ 1 میلیارد دلار، علاوه بر برخورداری مردم شهرستان‌های زاهدان، خاش، زابل، چابهار و کنارک از گاز طبیعی، خوراک مجتمع‌های پتروشیمی اوره آمونیاک، متانول، متانول آمونیاک و MTP و نیز نیروگاه‌های ایرانشهر و زاهدان تامین می‌شود.

 

شهرک پتروشیمی مکران محل استقرار 17 مجتمع بالادستی پتروشیمی و 30 واحد پایین دستی با سرمایه‌گذاری حدود 15 میلیارد دلاری بخش خصوصی در منطقه آزاد چابهار قرار دارد.

 

پیش از این تامین زیرساخت‌های صادرات 20میلیون تن محصولات صادراتی شهرک از طریق عقد قرارداد با سازمان بنادر و دریانوردی به ارزش 8000 میلیارد ریال آغاز شده بود.

 

کارشناسان صنعت پتروشیمی معتقدند با توجه به اتمام مراحل زیرسازی داخل شهرک پتروشیمی و نیز اجرایی شدن پروژه انتقال گاز به چابهار از سویی و گشایش‌های بین المللی به واسطه اجرای برجام از سوی دیگر، تمام شرایط برای ایجاد قطب سوم پتروشیمی با دانش فنی روز دنیا در حوزه تولید و محیط زیست فراهم شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;