تاکید رئیس نظام مهندسی ساختمان بر اصلاح دوره های کارآموزی

شکیب: بعد از استقرار شورای مرکزی و تشکیل کمیسیون آموزش در نظر داریم رایزنی هایی را با وزارت علوم انجام دهیم تا رویه را به سمتی پیش ببریم که مهندسین بعد از فارغ التحصیلی و با اصلاح دوره های کارآموزی، با مباحث عملی و کاربردی آشنایی داشته باشند.
به گزارش تاسیسات نیوز،  به منظور انجام هماهنگی های لازم و ایجاد وحدت رویه در فعالیت های آموزشی، پژوهشی جلسه هم اندیشی مدیران آموزشی استان ها به صورت مجازی روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه برگزار شد.
در این جلسه بیت‌اله بدرلو مدیر آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان گزارش عملکرد سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ استان ها در حوزه آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را ارائه و مورد بررسی قرار داد.
بدرلو محورهای فعالیت آموزشی استان ها را در ۵ محور تقسیم بندی کرد و  اعلام کرد: آموزش در محورهای تمدید صدور پروانه، ارتقا پایه، وبینارهای تخصصی، دوره های اختیاری و دوره‌های تخصصی آموزش پرسنل انجام گرفته است.
مدیر آموزش سازمان نظام مهندسی ادامه داد: با توجه به اهمیت دوره های آموزشی لازم است کاستی های دوره های آموزشی را بررسی کنیم و پیشنهاداتی برای اثر بخشی بیش‌تر دوره های آموزشی و برگزاری دوره های عملی و کاربردی ارائه دهیم.
بدرلو اعلام کرد: جهت بهینه سازی فرآیند آموزش عملی و حرفه ای تفاهم نامه همکاری میان سازمان فنی و حرفه ای و سازمان نظام مهندسی منعقد شده است.
در ادامه حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر ایجاد وحدت رویه در شیوه و روش آموزش در استان ها گفت: با آموزش مستمر و برگزاری دوره های آموزشی اختیاری برای مهندسین در زمینه های طراحی، اجرا و نظارت بی شک در ارتقا کیفیت ساخت و ساز تاثیر گذار خواهد بود.
شکیب افزود: بعد از استقرار شورای مرکزی و تشکیل کمیسیون آموزش در نظر داریم رایزنی هایی را با وزارت علوم انجام دهیم تا رویه را به سمتی پیش ببریم که مهندسین بعد از فارغ التحصیلی و با اصلاح دوره های کارآموزی، با مباحث عملی و کاربردی آشنایی داشته باشند.
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: علاوه بر آموزش به اعضای سازمان نظام مهندسی، بایستی دوره های آموزشی برای پرسنل سازمان نیز برگزار گردد. همچنین با حضور اساتید مجرب آموزش به مالکان و سرمایه داران را در برنامه قرار دهیم. از سوی دیگر با آموزش های همگانی مانند ساخت کلیپ و موشن میتوانیم شهروندان را با مسائلی همچون مقررات ملی ساختمان و آمادگی های قبل، حین و بعد از زلزله آشنا و آگاه کنیم.

در پایان این جلسه مدیران آموزشی استان‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;