با کاربرد انواع ابزار آشنا شویم

اگر تعمیرکار هستید و یا گاهی در خانه لوازم از کار افتاده، لوله‌ها و … را بررسی می‌کنید، اگر قصد دارید به جعبه ابزار خود، ابزارهای جدیدی اضافه کنید، حتی شاید در تعمیرات ماهر هستید و یا هیچ سررشته‌ای در آن نداشته باشید، بازهم به یک جعبه ابزار مفید و کامل در خانه و یا محل کار خود نیاز دارید.
به گزارش تاسیسات نیوز، اگر قصد دارید به جعبه ابزار خود، ابزارهای جدیدی اضافه کنید و در صورت مکانیک، صافکار، برق کار و … بودن علاوه بر داشتن ابزار دم دستی باید ابزارهای تخصصی مانند ابزار بادی و ابزار برقی مورد نیاز شغل خود را نیز تهیه نمایید. از این رو ما در این متن قصد داریم به معرفی انواع ابزارآلات بپردازیم تا بتوانید ابزار خود را به راحتی تهیه و کامل کنید.
ابزاردستی چه کاربردی دارد؟
در همه مکان‌ها وجود یک جعبه ابزار سبک و باکیفیت که در آن ابزارآلات مهم و کاربردی وجود داشته باشد، ضروری است. در پایین به ارائه این ابزار مهم می‌پردازیم.
چکش
درهنگام خرید دقت کنید که چکش از مواد سخت و با کیفیتی تهیه شده باشد، تا در برابر شرایط سخت مقاومت داشته باشد.
مجموعه پیچ‌گوشتی
پیچ‌گوشتی کاربرد بسیار زیادی برای منزل، ماشین، محیط کار و … دارد. بنابراین بهتر است که یک پکیج کامل از انواع پیچ گوشتی‌ها را خریداری کنید تا در زمان استفاده کارتان راحت پیش برود.
تراز
برای آویز کردن آینه‌ها، تابلوها، کنترل شیب و قرارگیری یخچال و لباسشویی به یک تراز مناسب نیاز دارید.
دریل خانگی
یکی از وسایل مهم و بسیار کاربردی و مورد نیاز برای هر مکانی دریل است. دریلی سبک و قدرتمند که به راحتی تلویزیون را نصب کند، پیچ و مهره و … روی دیوار کمد و یا هر مکان دیگری ایجاد نماید.
انبردست
در زمان خرید ابزار انبردست را فراموش نکنید. در واقع یک انبردست قوی می‌تواند به شما در خم کردن، فشردن، چرخاندن و … کمک کند و کارهای شما را آسان‌تر پیش ببرد.
  • انبردست دم باریک
وسیله کاربردی دیگری که به شما امکان دسترسی به نقاط محدود و انجام کارهای ظریف را می‌دهد، انبردست دم باریک است.
سیم چین
قیچی‌های سیم برای بریدن و قطع کردن انواع سیم‌ها و کابل‌ها مورد استفاده می‌گیرند و معمولا در همه جعبه ابزارهای خانگی یک سیم چین باکیفیت وجود دارد.
فازمتر
فازمتر همانند پیچ‌گوشتی است و از آن برای تشخیص سیم فاز از سیم نول و یا باز بسته کردن پیچ‌ها استفاده می‌شود. این وسیله جهت حفظ ایمنی افراد برای جلوگیری از برق گرفتگی طراحی شده‌ است.
متر
با داشتن یک متر ساده می‌توانید هرچیزی را که به اندازه‌گیری نیاز دارد را بررسی کنید و اندازه بگیرید.
آچار فرانسه
برای بستن و بازکردن انواع مهره‌ها و پیچ‌ها به یک آچار فرانسه نیاز دارید. بنابراین آچار فرانسه را جزء اولویت‌ها در خرید ابزارهای دستی خود قرار دهید.
کاردک
یک کاردک تیغه‌دار به شما در پر کردن ترک‌های دیوار، کندن برچسب‌های قوی، و از بین بردن لکه‌های خشک و … کمک می‌کند.
ابزارهای مناسب برای صافکاری ماشین
از کجا ابزار بخریم؟
یکی از شغل‌های مهم که نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد، صافکاری ماشین است. در واقع اگر شما یک صافکار هستید باید باکیفیت‌ترین وسایل و ابزارهای مناسب صافکاری در دسترستان داشته‌ باشید تا برای از بین بردن عیوب ظاهری ماشین به نتیجه دلخواهی برسید. این ابزارها و وسایل عبارتند از:
اهرم‌های کششی
این دستگاه یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در صافکاری بدون رنگ خودرو می‌باشد. با متصل کردن آن به بدنه خودرو و با استفاده از اهرم‌های آن می‌توان فرورفتگی‌های بدنه ماشین را رفع کرد.
دستگاه مکنده
این دستگاه نیز به راحتی فرو رفتگی بدنه ماشین را رفع می‌کند.
میله‌های PDR
یک ابزار کاربردی می‌باشد که با آن می‌توان فرو رفتگی‌های ماشین را بدون رنگ از بین برد.
شاسیکش
اگر ستون‌های اصلی خودرو آسیب ببینند و دچار مشکل شوند می‌توان از این وسیله برای روبه‌راه کردن آن‌ها استفاده کرد.
سمباده
سمباده دو نوع است، دستی و برقی. سمباده نیز در صافکاری سنتی بسیار پرکاربرد به شمار می‌رود.
اگر می‌خواهید کار خود را به عنوان مکانیک خودرو شروع کنید در این قسمت از مطلب می‌خواهیم ابزار کاربردی مکانیک‌های تازه کار را به شما معرفی کنیم بنابراین با ما همراه باشید.
  • ست آچارها و سوکت‌ها
  • آچار فیلتر روغن
  • تفنگ ضربه‌ای
  • پیچ گوشتی
  • قیف
  • گیره عایق
  • حسگر سنج
  • فشارسنج باد لاستیک
  • کمپرسور هوا
  • کابل‌های جامپر
  • چراغ قوه
  • آچار گشتاور
  • بالابرهای هیدرولیک
  • و …
از کجا ابزار مناسب بخریم؟
برای تجربه یک خرید رضایت‌بخش و موفق می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و یا به صورت آنلاین ابزار مورد نیاز خود را سفارش دهید. ما نیز با کمک به شما به عنوان مشتریان خود و دادن مشاوره رایگان در زمان خرید در داشتن بهترین، با کیفیت‌ترین ابزار و مناسب‌ترین هزینه‌ شما را همراهی می‌کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;