ذخیره کربن در آب دریا و اوراق فلزات

به گزارش تاسیسات نیوز، با استفاده از آب دریا و قراضه های فلزاتی همچون آلومینیوم که به دور انداخته می شوند می توان دی اکسید هوا را جذب و ترسیب کرد.


مردم در حال درک این موضوع هستند که کاهش انتشار دی اکسید کربن در اتمسفر، سیاره را از گرم شدن بیش از حد نجات نخواهد داد. لازم است در واقع اکثر دی اکسید کربن را که در حال حاضر در اتمسفر وجود دارد به طریقی حذف کنیم تا دمای میانگین جهان از 2 درجه سلسیوس که بیشتر دانشمندان جو زمین، این میزان را بحرانی اعلام کرده اند، عبور نکند.


امروزه طرح های ترسیب کربن، از روش های عجیب و غریب گرفته تا روش های ممکن، سرتیتر خبرها را تشکیل می دهند. در حال حاضر محققان دانشگاه یورک در انگلستان، یک ایده را مطرح کرده اند که می توان تقریبا یک میلیارد تن دی اکسید کربن در سال را با هزینه نسبتا کم از هوا جذب کرده و تبدیل به Dawsonite معدنی کرد.



این ماده به طور شیمیایی به عنوان هیدروکسید کربنات آلومینیوم سدیم یا NaAlCO3(OH)2 شناخته می شود. متاسفانه، داوسونیت هیچ کاربرد عملی شناخته شده ای ندارد. با این حال نباید آنقدر بدبینانه به قضیه نگاه کرد.



در این پژوهش که در مجله ChemSusChem منتشر شده است، ابتدا محققین یک رآکتور آلومینیومی را با آب دریای شمال پر کردند و سپس قطعه های فویل آلومینیومی را اضافه کردند. سپس برق تولید شده از طریق پنل های خورشیدی از داخل مخلوط عبور داده می شود و در نهایت داوسونیت تولید می شود.



طبق نظر Science Daily، دیگر برنامه های معدنی سازی کربن به گاز هیدروژن تحت فشار وابسته است، اما در این پروژه نیاز به هیدروژن وجود ندارد، که هزینه آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در عوض، در این پروژه گاز هیدروژن یک محصول جانبی است که می تواند برای استفاده های صنعتی فروخته شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;