دیدار نظام مهندسی با نماینده آیت‌الله سیستانی

به گزارش تاسیسات نیوز، حجت الاسلام و السملمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران ، در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در سخنانی با تقدیر از تلاش های مهندسان در راستای عمران و آبادانی کشور اظهار داشت: معتقدیم که در زمینه های فنی و تخصصی ساخت و ساز ، نظام مهندسی ساختمان باید حرف آخر را بزند و مقررات و قوانین تدوین شده می بایست رعایت شود و در عین حال باید شرایط را برای مردم تسهیل کرد تا امر ساخت و ساز رونق یابد .


وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنند تا رضایت مردم جلب شود و در ساخت و سازها نیز باید به گونه ای عمل کرد تا در زمان وقوع زلزله همانند زلزله کرمانشاه خسارات مالی و جانی سنگینی به مردم وارد نشود و اینکه یک بنا پس از احداث چند سال در اثر زلزله ویران شود قابل قبول نیست.

حجت الاسلام شهرستانی افزود: در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی با برقراری امنیت در کشور عراق می توان فعالیت های خوبی صورت داد و نظام مهندسی می تواند همکاری ها و مشارکت های خوبی با مجموعه اعتاب مقدسه داشته باشد و خدمات خود را ارائه دهد.

مهندس امین مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در حال حاضر بیش از 5 هزار نفر مهندس در رشته های هفتگانه دارد که نیمی از آنها دارای پروانه اشتغال به کار می باشند و نظام مهندسی قم در سالهای اخیر در اجرای مقررات ملی ساختمان رتبه برتر را داشته است.


وی ، ابراز داشت: طراحی مساجد و حسینیه های در قم رایگان صورت می گیرد و بر اساس توافق با اداره کل اوقاف، در هیئت امنای امامزادگان استان نیز یک نفر از مهندسان عضو سازمان حضور دارند .


مقومی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تفاهمنامه ای با ستاد بازسازی عتبات عالیات داشته و مشارکت در بازسازی صحن مجاور حرم امامین کاظمین علیهما السلام از جمله فعالیت های مهندسان قمی در این زمینه بوده است.


وی با اشاره به فعالیت کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی در سازمان بیان داشت: از نفراتی که در این زمینه فعالیت دارند استفاده خواهیم کرد و برخی از مهندسان به صورت پروژه ای در عراق مشغول فعالیت هستند و امیدواریم با از بین رفتن تکفیری های در عراق بتوان برنامه ریزی بیشتری با هدایت و همکاری دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سیستانی برای بازسازی داشته باشیم.


وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در تمامی مراجع تصمیم گیری استان که فعالیت تخصصی دارند نماینده ای داشته و مشارکت فعال دارد.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ،افزود: مالکین در انتخاب مهندسان طراح ، آزاد هستند و مالک می تواند طبق سلیقه خود مهندسان طراح را انتخاب کند اما ناظر به نمایندگی از حاکمیت انتخاب می شود تا بتواند از حقوق بهره بردار حراست کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;