لزوم حذف قیمت‌‌‌گذاری از سکوهای آگهی مسکن

یک کارشناس مسکن گفت: بخش از مشکلات فعلی قیمت مسکن مربوط به آگهی‌‌‌های پلتفرم‌‌‌های مجازی است و این آگهی‌‌‌ها باید از این پلتفرم‌‌‌ها حذف شوند.
به گزارش تاسیسات نیوز، بعضاً دلالان و سوداگران بازار مسکن با استفاده از قیمت‌گذاری کاذب در برخی پلتفرم‌های خانه‌یاب قیمت مسکن را به سمت و سوی مدنظرشان هدایت می‌کنند که موجب دلسردی مستأجران می‌شود.
هفته گذشته بنا بود تا بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور به دلیل رونق قیمت‌گذاری کاذب و افزایش قیمت مسکن مسدود شود؛ زیرا با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی، باید احراز هویت مالک و کدپستی انجام شود.
البته طبق مصوبه باید ملکی که قرار است آگهی شود، ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد و اگر این سکوها این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
​​​​​​​
رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها
فرشید ایلاتی، کارشناس مسکن در پاسخ به اینکه چرا پس ‌از گذشت موعد اعلام شده هنوز آگهی‌ها در پلتفرم‌ها قابل نمایش است، گفت: عده‌ای دلالان و سودجویان در این پلتفرم‌ها اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی مسکن می‌کردند که این روند موجب به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود؛ از این پس اگر املاکی می‌خواهد در این پلتفرم‌های خانه‌یاب تبلیغ شود، ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد تا مشخصات و هویت مالک تأیید شود.
این کارشناس مسکن در ادامه تاکید کرد: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته سامانه املاک و اسکان به طور جدی روی کار آمد و دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاکی‌ها و پلتفرم‌ها ارسال شد، اما نسبت به این قوانین توجهی نداشتند و هم‌اکنون پس ‌از یک سال بنا شد تا دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» مسدود شود تا روند آگهی‌های خود را اصلاح و مجدد به فعالیت ادامه دهند.
وی گفت: قیمت‌‌‌گذاری از سکوهای آگهی مسکن مانند دیوار و شیپور هرچه سریعتر باید حذف شود تا مشکلات این بخش کمتر شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;