دو تکنولوژی جدید موبایل و رایانه

به گزارش تاسیسات نیوز دو تکنولوژی در موبایل و کامپیوتر عرضه شده است که با هم میخوانیم:

شارژ تلفن همراه در 6 دقیقه با باتری جدید

دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه شینگهوا در پکن با استفاده از کپسول‌های پر شده از آلومینیوم، یک باتری طراحی کرده‌اند که می‌تواند تلفن همراه را در 6 دقیقه شارژ کند.

این باتری از چهار برابر ظرفیت بیشتر نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی کنونی برخوردار بوده و با سرعت کمتری در طول زمان از کار می‌افتد.

این باتری از نانوذرات با پوسته دی‌اکسید تیتانیوم در اطراف آلومینیوم استفاده می‌کند که به‌عنوان الکترود منفی باتری عمل می‌کنند.

محققان دریافته‌اند که فلز با روکش دار کردن آلومینیوم می‌تواند به‌طور آزادانه منبسط یا منقبض شود. این یافته‌ها بر مشکلات قبلی تجربه شده در استفاده از آلومینیوم برای شارژ مجدد باتری‌های لیتیوم یونی فائق آمده است.


صفحه لمسی جدید جایگزین صفحه کلید و موشواره

اگر چه یک صفحه لمسی ظاهرا ساده است، اما فناوری پیشرفته حسگر به کار گرفته شده در آن جایگزین مناسبی برای صفحه کلید و موشواره‌های موجود در بازار است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وایرد، در این صفحه لمسی از 20 هزار حسگر با توان درک میزان مختلفی از فشار استفاده شده که ورود داده‌ها را به شیوه‌های متنوعی امکان‌پذیر می‌کنند.

keyboard


این حسگرها علاوه بر درک اثر انگشت انسان از توان درک تماس اشیا مانند قلم مو، مداد و خودکار، برس و… برخوردارند، در نتیجه می‌توان با کشیدن یک قلم موی نقاشی روی سطح این محصول با نرم افزارهای گرافیکی هم کار کرد.

حسگر یاد شده می‌تواند موقعیت تک تک تارموهای یک قلم مو را شناسایی و آنها را ثبت کند. همچنین از این صفحه لمسی می‌توان برای اجرای برنامه‌های متنوع و حتی کنترل‌ روبات‌ها استفاده کرد.

تبدیل به کنترل‌گر پخش موسیقی حرفه‌ای از دیگر توانمندی‌های ابزار یاد شده است که آن را به یک پیانو هم مبدل می‌کند. ابزار یاد شده که به اندازه یک‌ آی‌پد معمولی است با بلوتوث سازگار بوده و دارای پورت یو‌اس‌بی هم هست. قرار است این محصول ظرف دو ماه آینده به قیمت 250 دلار روانه بازار شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;