دولت برای رهاشدگی بازار اجاره نشینی تدبیری بیندیشد

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در رابطه با رهاشدگی بازار اجاره نشینی و افزایش اجاره ها به رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت تذکر داد و گفت: ۳۰ میلیون اجاره نشین در این بازار دچار مشکل بوده و مردم در این بخش به شدت در معرض خطر هستند.
به گزارش تاسیسات نیوز، سیدالبرز حسینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت گفت: افزایش قیمت ها به ویژه سونامی گرانی در اقلام خوراکی اتفاقی افتاده و در حال وقوع است و گویی کسی به فکر اقشار آسیب پذیر نیست.
وی افزود: بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نرخ تورم در سال های اخیر بین کالاهای خوراکی و غیر خوراکی بسیار معنادار است و تبعات منفی این افزایش قیمت ها بیشتر بر دهک های کم درآمد جامعه وارد می شود و در عین حال یک کالا در مغازه ها با قیمت های متفاوت ارائه می شود و لازم است باید حوزه نظارتی این موضوع مد نظر قرار گیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری با اشاره به افزایش نرخ اجاره بها بیان کرد: بازار اجاره نشینی رها شده است و ۳۰ میلیون اجاره نشین در این بازار دچار مشکل هستند و تورم در این بازار به نقطه جوش رسیده است و کسی نیست که این حوزه را کنترل کند و هر کسی به هر میزان که می خواهد اجاره بها را بالا می برد و نیاز به متولی خاص دارد. وزارت مسکن، صنعت و معدن این مساله را در نظر بگیرند، چرا که مردم در این بخش به شدت در معرض خطر هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;