دوش خودکار برای ناتوانان جسمی-حرکتی

به گزارش تاسیسات نیوز، افراد دارای قدرت حرکت محدود اغلب به پرستارانی نیاز دارند که به آنها در حمام کردن کمک کند؛ این کار قطعاً برای حفظ اعتماد به نفس آنها ایده آل نیست. به همین دلیل یک شرکت سوئدی دوش روبوتیکی ابداع کرده است که به کاربران اجازه می دهد با توجه به ماهیت مشکل فیزیکی خود کارهای حمام را خودشان انجام دهند. 


ویژگی دوش دستیار یک صندلی ارگونومیک است که بیرون از دوش استوانه ای روی یک بازوی تلسکوپی نصب می شود و به کاربر اجازه می دهد خود را از ویلچیر به روی آن هدایت کند. بعد صندلی دوباره همراه با کاربر روی آن زیر دوش برگردد و درهای شیشه ای جلوی آنها بسته شود.

 

بعد از قرار گرفتن در جای مناسب، فرد از یک صفحه کنترل ضد اب برای تنظیم دما و کنترل فشار آب از مجموع 10 نازل آب و چهار نازل صابون استفاده می کند. همه اینها به گونه ای چیده شده اند که همه بخش های بدن را پوشش می دهند. همچنین یک نازل دستی هم وجود دارد که می تواند دستی استفاده شود.


پس از اتمام کار صندلی دوباره جمع می شود و کاربر روی ویلچیر بر می گردد و هیچ تماسی با کف خیس برقرار نمی شود.


در صورتی که از این تجهیز در آسایشگاه ها استفاده شود، مقدار زمان لازم برای دوش گرفتن را به طور میانگین 10 دقیقه برای هر نفر کاهش می دهد و به علاوه تعداد دفعاتی که کارگران با خطر بلندکردن ساکنین مواجه می شوند کم می کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;