دوره آموزشی سیستم فرماندهی واحد

به گزارش تاسیسات نیوز، دوره آموزشی سیستم فرماندهی واحد(I.C.S) با حضور مدیران ارشد سازمان و با همكاری كارشناسان اروپایی در مركز آموزش بین المللی ایثارگران پس ازدو هفته پایان پذیرفت.


در این دوره که جمعی از مدیران ومعاونین عملیات مناطق هشتگانه عملیاتی سازمان آتش نشانی تهران شرکت داشتند، سه تن از كارشناسان اروپایی بنام های ایان كاكس، رابرت رئا و جان لو، سیستم فرماندهی حادثه(INCIDENT COMMAND SySTEM)) را آموزش دادند.


بر اساس این گزارش؛ مجید آرون معاون آموزش و تربیت بدنی سازمان آتش نشانی تهران درمورداین دوره آموزشی ابراز كرد: بنا به سیاست سازمانی و تدابیر مهندس داوری مدیرعامل این سازمان درجهت ارتقای آموزش پرسنل عملیات سازمان، دوره آموزشی سیستم فرماندهی حادثه(I.C.S) برای نخستین بار در سازمان آتش نشانی تهران با موفقیت اجرا شد.


وی اجرای این دوره آموزشی را بسیار با اهمیت خواند وافزود: مدیران شركت كننده دراین دوره با پیاده سازی و اجرائی کردن این سیستم، بایستی شرایطی را فراهم نمایند تا آموخته های خود را به بهترین نحو ممكن به فرماندهان ایستگاهها منتقل کنند و بتوانند از تكنیك های مهم این دوره در صحنه های واقعی حوادث، بیشترین بهره برداری را نمایند.


وی سرفصل دروس سیستم فرماندهی حادثه را شامل ارزیابی خطر پویا و تحلیلی، تصمیم گیری های عملیاتی، اصول و ساختار فرماندهی واحد، بررسی سناریوهای تصمیم گیری و همچنین مطالعه موردی حوادث واقعی برشمرد و گفت: سیستم فرماندهی حادثه براساس ساختار فرماندهی یكپارچه در سازماندهی نیروها در صحنه حوادث و همچنین شرح وظائف واحد های مرتبط می تواند كمك شایانی در فرماندهی و مدیریت حوادث و آتش سوزی بزرگ نماید.


گفتنی است دوره آموزشی سیستم فرماندهی حادثه(I.C.S) با حضور 12 نفر از مدیران، معاونان عملیاتی و نیز كارشناسان آموزشی سازمان آتش نشانی تهران به مدت 10 روز كاری(دو هفته) در مركز آموزش بین المللی ایثارگران آتش نشانی برگزار شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;