بررسی طرح آموزش ایمنی برج های شهر تهران

به گزارش تاسیسات نیوز، نخستین گردهمایی بزرگ مربیان فعال(کادر) و آتش نشانان داوطلب به منظور آشنایی با طرح یکسان سازی آموزش عمومی ایمنی ویژه ساختمان های بلند مرتبه مسکونی پایتخت در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد.


در آستانه آغاز طرح آموزش ایمنی ساکنان برج های شهر تهران، تعداد 200 نفر از مربیان آموزش عمومی کادر و آتش نشان داوطلب در راستای طرح آموزشی 999 برج مسکونی شهر تهران و به منظورهم افزایی و یکسان سازی آموزش های شهروندی و عمومی درخصوص ایمنی و آتش نشانی، در این گردهمایی شرکت کردند.


براساس این گزارش؛ در این گردهمایی که بعدازظهرامروز به همت واحد آموزش شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش نشانی تهران در سالن اجتماعات شهید بهشتی این سازمان برگزار شد، یکی از مربیان آتش نشان داوطلب درخصوص آموزش ها و سرفصل های یکسان برای ساکنان ساختمان های بلند مرتبه مسکونی گزارش جامعی ارائه کرد.


مهدی داوری مدیر عامل آتش نشانی تهران درآغاز این گردهمایی طی سخنانی به اهمیت یکسان شدن آموزش های ایمنی شهروندی تاکید کرد و افزود: هرجایی که آتش بگیرد نیروهای آتش نشانی به سرعت به سمت آتش سوزی و یا حادثه ای که رخ داده، می روند و هرچه در توان دارند برای نجات جان شهروندان و نیزجلوگیری از بروز خسارات بیشتر برای اموال و دارایی مردم، ارائه می کنند.


وی ادامه داد: اما این کافی نیست وقتی که حوادث رخ می دهند آسیب ها وارد می شوند و دیگر کارزیادی از هیچ کس برنمی آید واین در تمام دنیا ثابت شده است بنابراین دراین خصوص و برای پیشگیری آن تلاش زیادی باید انجام شود.


داوری تاکید کرد: ایمنی در هرجامعه ای یک زیرساخت است، حمل و نقل نیز یک زیر ساخت بحساب می آیند و همه اینها شاخص های توسعه برای هر شهری هستند، ولی یک تفاوت بین ایمنی و زیرساخت های دیگر وجود دارد واین تفاوت این است که درایمنی تا فرهنگ آن ایجاد نشود، ایمنی ایجاد نمی شود، درحالیکه در زیرساخت های دیگربه عنوان مثال بزرگراه ها اول درست می شود و بعد فرهنگ استفاده آن ایجاد می شود.


وی ایمنی را حق مردم و یک مطالبه ی اجتماعی ذکر کرد و گفت: امروز وظیفه ی ما سنگین تر است به خاطر این که مردم نمی دانند که این مطالبه را دارند به همین خاطر ما باید به مردم به عنوان یک گروه مطالبه گر یادبدهیم که از ما درخصوص ایمنی و فراگیری آموزش های مرتبط مطالبه کنند.


مدیرعامل آتش نشانی با اشاره به طرح آموزشی 999 برج مسکونی تهران اظهار داشت: این طرح حاصل خردجمعی و یک هم گرایی بسیار قوی سازمانی بود که با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی، روابط عمومی و شورای فرهنگ و رسانه این سازمان شکل گرفت وبا مطرح شدن این مسئله که گروه های هدف و آسیب پذیر جامعه باید شناسایی شود، نگاه ها به سمت ساختمانهای بلند مرتبه سوق پیدا کرد.


وی درادامه اضافه کرد: حالا این طرح یعنی آموزش برای ساکنان ساختمان های بالای 12 طبقه شروع شده که دیگر برای آن پایانی متصور نیست چون که نباید انتظار داشت که فقط با یکبار برگزاری کلاس آموزشی برای هرگروه هدف، فکر کنیم که آن گروه بیمه شده اند درحالی که آموزش ها باید بارها تکرار شود و با تکرار، اصرار و پافشاری است که این آموزش ها می تواند موثر باشد.


داوری با اشاره به این که رفتار مردم باید همیشه ایمنی ها را درنظر گرفته باشد، تاکید کرد: نقش اصلی در ایمنی را مردم ایفا می کنند بنابراین ذهن مردم را به جای مقابله باید به سمتی ببریم که از وقوع حوادث پیشگیری کنند.


وی آتش نشانان داوطلب را سفیران ایمنی خواند و اظهار امیدواری کرد که آنان بتوانند در ایمنی شهر و شهروندان، نقش پررنگ تری داشته باشند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;