دهکده خورشیدی در دوبی شکل گرفت

یک دهکده جهانی خورشیدی در شهر دوبی برای ساخت خانه‌های هوشمند مجهز به پیشرفته‌ترین فناوری ها، این هفته و در جریان برگزاری یک رقابت دانشجویی در این شهر شکل گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، خانه های هوشمند پیشرفته ای که در جریان این رقابت ساخته شده اند، FutureHAUS نام گرفته اند.
مهم ترین ویژگی خانه های مذکور طراحی آنها به صورت ماژولار با ساخت قطعات متنوع قابل جداشدن یا چسباندن به یکدیگر است که موجب می شود برپایی سازه های آنها با سرعت بسیار بالایی ممکن باشد.
بخش‌های مختلف این خانه ها به سرعت قابل ایجاد و قرارگیری در کنار یکدیگر هستند و شخصی سازی آنها بر اساس علائق ساکنان نیز به راحتی امکان پذیر می باشد.
رقابت یادشده Solar Decathlon Middle East نام دارد و با همکاری دانشگاه ویرجینیا تک و وزارت انرژی آمریکا انجام می شود. در جریان این رقابت دانشجویانی از سراسر جهان می توانند خانه هایی را طراحی کنند که مدیریت و تامین برق آنها تنها با استفاده از انرژی خورشیدی صورت می گیرد.
محل برگزاری این رقابت پارک خورشیدی محمد بن رشید المکتوم در دوبی است و شرکت کنندگان باید بر چالش های ناشی از وجود گرما، گرد و خاک و رطوبت در محیط اطراف غلبه کنند و خانه هایی بسازند که با نور خورشید همه این مشکلات را برطرف کند. رقابت یادشده تا ۲۹ نوامبر ادامه می یابد.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;