نصب ۲۶۳ دستگاه پنل‌خورشیدی در روستاهای سخت گذر دزفول

مدیر توزیع برق دزفول گفت: از سال ۹۰ تاکنون تعداد ۲۶۳ دستگاه پنل خورشیدی در روستاهای دو بخش محروم و کوهستانی شهیون و سردشت دزفول نصب و راه اندازی شده است.
 بهگزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اقبال طیب طاهر درباره این موضوع گفت: اجرای پروژه تأمین برق روستاهای دو بخش محروم و سخت گذر سردشت و شهیون شهرستان دزفول از سال ۱۳۹۰ توسط این مدیریت آغاز شده و تا کنون ۲۶۳ دستگاه پنلخورشیدی با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال در روستاهای مختلف این دو بخش نصب و راه اندازی شده است.
وی با اشاره به سخت گذر بودن روستاهای بخش سردشت و شهیون و غیر ممکن بودن احداث شبکه سیمی در آنها، تنها راه تأمین برق این مناطق را استفاده از انرژی‌های نو و تولید برق به وسیله صفحات فتوولتائیک (خورشیدی) دانست و افزود: این طرح هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ مدت زمان احداث و بهره برداری پروژه کاملاً مقرون به صرفه‌ای است.
مدیر توزیع برق دزفول عنوان کرد: در فاز سوم اجرای این پروژه از نیمه دوم سال گذشته تاکنون ۸۹ دستگاه دیگر در روستاهای سخت گذر بخش شهیون از جمله گله گنجان، چال گندم، چُله شه حیدر، چُله شه هاشم، مازهِ نجف، چُله شهحیدرآقا، سگ‌کش دورک، گامغل بالا و گامغل پایین، بُقبُق آب، بزآب، بخشی از احمدفداله و تعدادی روستای دیگر نصب و افتتاح شده اند.
طیب طاهر به تعداد دستگاه‌های نصب شده در فاز اول و دوم این پروژه نیز اشاره کرده و گفت: اولین پنل‌های خورشیدی به تعداد ۱۱ دستگاه در فاصله سال ۹۰ تا ۹۱ نصب شده است. از سال ۹۳ تا ۹۵ نیز ۱۶۳ دستگاه در قالب فاز دوم به بهره‌برداری رسید و در فاز سوم نیز ۸۹ دستگاه از سال ۹۷ تاکنون نصب و به بهره‌برداری رسیده که در مجموع ۲۶۳ دستگاه پنل خورشیدی در روستاهای صعب العبور دو بخش کوهستانی سردشت و شهیون دزفول نصب و راه اندازی شده است.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;