در پاسخ به استاندار یزد: تعرفه‌های نظام مهندسی یزد قانونی است

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفت: تعرفه های خدمات نظام مهندسی استان منطبق بر جدول اعلامی هزینه ساخت وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، علی اصغر زحمتکش عصر سه‌شنبه در پاسخ به سخنان اخیر معاون امور عمرانی استاندار یزد که نرخ تعرفه های نظام مهندسی یزد را زیاد دانسته بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت راه و شهرسازی، سالانه جدول هزینه ساخت هر متر مربع گروه های ساختمانی را اعلام می کند و سازمان های نظام مهندسی می توانند نسبت به افزایش و یا کاهش تعرفه تا سقف ۲۵ درصد بر اساس نرخ جدول مذکور اقدام کنند.
وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان پیشنهاد تعرفه سالجاری را منطبق بر جدول هزینه ساخت وزارت راه و شهرسازی، با ۲۵ افزایش در مرداد ماه سالجاری برای کمیته ۴ نفره استان ارسال کرد که به علت عدم تصمیم گیری در این زمینه، با صرف نظر کردن از افزایش تعرفه، صرفا نسبت به ابلاغ تعرفه برابر جدول هزینه ساخت وزارت راه و شهرسازی اقدام کرده است.
زحمتکش ادامه داد: تعرفه های ابلاغی بین ۳۴ تا ۷۰ درصد برای گروه های ساختمانی مختلف افزایش یافته و با توجه به اینکه پایه تعرفه های نظام مهندسی استان پایین است این افزایش ها نمی تواند جبران کننده تورم سال و ارزش واقعی خدمات مهندسان باشد.
رییس نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: با توجه به ابراز نگرانی و تاکید مسوولان ارشد استان که دغدغه افزایش هزینه برای گروه های ساختمانی اقشار آسیب پذیر را دارند و قطعا این دغدغه برای نظام مهندسی نیز وجود دارد، هیات مدیره سازمان مجددا نسبت به تخفیف ۲۵ درصدی تعرفه برای گروه های ساختمانی اقشار کم درآمد اقدام کرد تا رضایت مردم و مسئولین استان در این زمینه تامین شود.
وی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی استان در ۲ سال اخیر در اقدامی هماهنگ با حوزه عمرانی استانداری و شهرداری ها اقدام های مناسبی برای اصلاح ساختار و فرایندهای انجام داده است.
زحمتکش گفت: سرمایه گذاری مناسبی برای ارتقا دانش مهندسان، توسعه سامانه های نرم افزاری، خدمات غیرحضوری و امضاء دیجیتال که می تواند باعث افزایش سرعت، دقت، کیفیت و سلامت کار در نظام مهندسی شود، انجام و در خصوص به‌روز رسانی تعرفه های نظام مهندسی، در ماه های پایانی سال اقدام شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد روز گذشته نسبت به افزایش نرخ خدمات نظام مهندسی استان انتقاد کرده و آن را غیرقانونی دانسته بود.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;