در برنامه ششم توسعه جایگاه استاندارد دستخوش پیشرفت شده است

 

به گزارش تاسیسات  نیوز به نقل از دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل : در جلسه صبح امروز ” یکشنبه 13 اردیبهشت ” که نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و جهانبخش سنجابی ، سرپرست پژوهشگاه استاندارد نیز حضور داشتند ، براساس بند 40 مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تدوین سند جامع و اجرای نقشه راه تحول نظام استاندارد سازی و مدیریت کیفیت کشور مبتنی بر رویکرد تعالی و رقابت پذیری جهانی به عنوان سیاست کلی برنامه ششم توسعه ، به اتقاق آرا به تصویب رسید.

براساس این گزارش : در این جلسه و در ادامه مباحث استانداردسازی، مواردی از جمله : پوشش استاندارد برای کلیه محصولات و خدمات ، اعتبار بخشی بین المللی به نظام تایید صلاحیت ایران و ارتقا جایگاه استاندارد ایران به منظور تسهیل تجارت فرامرزی با رعایت مولفه های تسهیل و تسریع محیط کسب و کار ،نیز تصویب شد.

گفتنی است : در جلسه فوق ، ادامه بررسی و تدوین سیاست های کلی برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران پیگیری و دوازده بند دیگر از این سیاست ها در بخش های آمایش سرزمین ، مسکن ، شهرسازی و مدیریت محلی ، امور حمل و نقل و صنعت و معدن به تصویب رسید.

این گزارش می افزاید : محسن رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت : سیاست های کلی برنامه ششم توسعه باید تا آخر خرداد سال جاری پایان یابد و برای تنظیم لایحه بودجه سال آینده به دولت ارسال شود . بنابراین جلسات فوق العاده مجمع به این منظور ادامه خواهد یافت.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;