درخواست بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای آزاد

به گزارش تاسیسات نیوز، جمعی از مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد طی نامه از رئیس مجلس خواستار تسریع در نهایی شدن بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای آزاد شدند. متن نامه به شرح ذیل است:
جناب آقای دکترقالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
بیش از پنج سال از تصویب کلیات طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌گذرد. در حالیکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و گسترش بیکاری، کمبود نیروی کار ماهر و چالش‌های ناشی از آن، اهمیت مهارت‌آموزی و نقش موثر و بی‌بدیل و روزافزون موسسان و مدیران شریف آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی با اجرای قریب ۷۰٪ از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور و در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر جلوه‌گری می‌نماید.
از طرفی عدم تمکن توسعه سرمایه‌گذاری، قوانین دست و پاگیر مرتبط با آن‌ها و مضافا حضور نامیمون مراکز غیرمجاز آموزشی فراوان که به دلیل ضعف و خلا قوانین بازدارنده فعالیت می‌نمایند، موجب تعطیلی مستمر این مراکز شده است. تمام این‌ها درحالی است که این افراد که قریب به بیش از ۷۵٪ آن‌ها را بانوانی تشکیل می‌دهند که غالب آن‌ها خودسرپرست و یا بدسرپرست می‌باشند و از هرگونه کمک دولتی محروم، عموما اجاره نشین و با سرمایه‌گذاری شخصی، صرفاً با علاقه به آموزش و کارآفرینی و حفظ پاکدامنی و متاسفانه بدون امنیت و امید به شغل پایدار عاشقانه این مراکز را راه‌اندازی نموده‌اند.
حال‌ از حضرتعالی تقاضا داریم دستور فرمایید بدون فوت وقت، موضوع تعیین محل و مبلغ بودجه تخصیصی به این طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب و این قانون ابلاغ و عملیاتی گردد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;