درآمدزایی برای کشور با رونق انرژی‌های خورشیدی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: اگرچه تولید انرژی‌های خورشیدی یکی از اصلی‌ترین عوامل درآمدزایی است اما تولیدکنندگان این بخش در اجرا مشکلاتی همچون ضمانت‌های بانکی و پولی و خرید برق‌شان و… دارند. بخشی از قوانین مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر اجرا و تسهیلات بانکی خوبی نیز به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داده شده است اما تولیدکنندگان این بخش در اجرا مشکلاتی همچون ضمانت‌های بانکی و پولی و خرید برق‌شان و… دارند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حمیدرضا فولادگر تولید انرژی‌های خورشیدی را یکی از اصلی‌ترین عوامل درآمدزایی برای کشور دانست و گفت: در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سالانه به تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اولویت داده شد که این اولویت دلایل مهمی همچون صرفه جویی در انرژی‌های فسیلی، کاهش آلایندگی‌ها، مزیت‌های نسبی و تکمیل زنجیره ارزشی در انرژی را به دنبال دارد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس نیز در راستای رونق تولید، ایجاد متولی واحد در این حوزه، سازمان انرژی‌های نوایران(سانا) و سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)، ادغام و از این ادغام سازمان (ساتبا) به وجود آمد لذا اکنون ساتبا به‌عنوان امر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران باید سطح تکنولوژی و تجهیزات را برای تولید انرژی بیشتر به روز کند.
به گفته وی بخشی از قوانین مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر اجرا و تسهیلات بانکی خوبی نیز به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داده شده است اما تولیدکنندگان این بخش در اجرا مشکلاتی همچون ضمانت‌های بانکی و پولی و خرید برق‌شان و… دارند.
این نماینده مجلس جذب سرمایه بخش خصوصی و ارائه تسهیلات را از ضرورت‌های گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و گفت: دولت با نپرداختن به‌موقع هزینه خرید انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاران را دچار مشکل کرده است.
به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قانون بودجه سال ۹۸ تسهیلاتی برای تولیدکنندگان انرژی‌های نو در نظر گرفته شده است البته این تسهیلات زمانی محقق خواهند شد که بانک‌های عامل همچون بانک توسعه و بانک توسعه تعاون همکاری بیشتری با فعالان داشته باشند.
منبع فصل تجارت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;