دانمارک قصد دارد جزایر مصنوعی برای مزارع بادی بسازد

پارک انرژی که متشکل از یک یا چند جزیره است قادر خواهد بود برق ۱۰ میلیون خانوار را تأمین کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از گاردین وزارت آب و هوا و انرژی دانمارک گفته است که این کشور در حال برنامه ریزی برای ساخت یک یا چند جزیره مصنوعی است که با توربین های بادی فراساحلی احاطه شده و با ظرفیت ۱۰ گیگاوات، قادر به تأمین برق ۱۰ میلیون خانوار خواهد بود، است.
این کشور که در سال ۲۰۱۸، ۴۱ درصد از انرژی خود را از انرژی بادی تامین کرد که بیشترین مقدار در اروپا بود، هفته گذشته تعهدی را  تصویب کرد که تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار گازهای گلخانه ای را به ۷۰ درصد سطح ۱۹۹۰ برساند و تا سال ۲۰۵۰، با برنامه های ۵ ساله، به کربن خنثی دست پیدا کند.
دن یورگنسن، وزیر آب و هوا و انرژی دانمارک گفت پارک جدید که عمدتاً توسط بخش خصوصی و با هزینه حدود ۳۰۰ میلیارد کرون ساخته می شود، پنج برابر بیشتر از توان کنونی ظرفیت تولید دارد.
وی گفت: اگر بخواهیم از پتانسیل عظیم بادهای فراساحلی استفاده کنیم، باید فناوری های جدیدی بوجود بیاید تا انرژی سبز را به سوخت هواپیماها، کشتی ها و صنعت تبدیل کند.
این وزارتخانه از بودجه سال ۲۰۲۰ خود ۶۵ میلیون کرون را به تحقیق در زمینه ذخیره و تبدیل انرژی وارد شده به پارک بادی جدید به هیدروژن تجدید پذیر اختصاص خواهد داد زیرا انرژی تولید شده توسط همه ۶ میلیون شهروند دانمارکی مورد استفاده قرار نمی گیرد.
هشت حزب از ده حزب در پارلمان دانمارک با این قانون جدید اقلیمی موافقت کرده اند، که علاوه بر تعیین اهداف جدید سختگیرانه در انتشار و ایجاد مکانیزم کنترل دقیق، دولت را موظف می کند هر سال پروژه های مشخصی را در حوزه های مختلف برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ارائه دهد.
منبع زیست آنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;