دانشگاه علم وصنعت ایران درمیان۲۰۰دانشگاه برترجهان قرارگرفت

به گزارش تاسیسات نیوز، رتبه بندی دانشگاه ملی تایوان که یکی از مراجع معتبر بین‌المللی رتبه بندی دانشگاه‌ها است همه ساله فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان را از نظر عملکرد آن‌ها در ارایه مقالات علمی اعلام می‌کند. مهمترین معیارها در این رتبه‌بندی وضعیت شاخص‌های کیفیت مقالات منتشر شده در کنار حجم مقالات تولیدی و میزان ارجاعات به این مقالات است. در رتبه بندی سال ۲۰۱۴ دانشگاه هاروارد در کل به عنوان برترین دانشگاه جهان شناخته شده است.

 

دانشگاه ملی تایوان علاوه بر اعلام رتبه کل، شاخص‌های خود را در 6 حوزه فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم زندگی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و پزشکی بالینی نیز اعمال کرده و دانشگاه‌های جهان را براین اساس رتبه بندی می‌کند. همچنین این رتبه بندی قابل تفکیک در ۱۰ زیرشاخه فنی و مهندسی از جمله مکانیک، برق، عمران، شیمی،رایانه و علم مواد است.

 

رتبه بندی اعلام شده توسط این دانشگاه در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد در حالیکه دانشگاه‌های مطرح کشور عمدتا عملکردی ضعیف‌تر از سال‌های گذشته داشته‌اند دانشگاه علم و صنعت ایران از رتبه ۲۱۲ جهان در سال گذشته میلادی با جهشی ۱۹ پله‌ای به رتبه ۱۹۳ در حوزه فنی و مهندسی ارتقا یافته است.

 

بر اساس این رتبه‌بندی بیشترین پیشرفت دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته مکانیک با ۳۸ رتبه ارتقا بوده است که دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه را از رتبه ۹۸ در سال گذشته میلادی به رتبه ۶۰ جهان رسانده است. پس از آن دانشکده برق دانشگاه علم وصنعت ایران با ۳۷ رتبه بهبود به رتبه ۲۳۱ ارتقا یافته است. همچنین دانشکده‌های رایانه و شیمی که هیچ جایگاهی در رتبه بندی سال گذشته نداشته اند امسال به ترتیب جایگاههای ۱۶۸ و ۲۵۶ را از آن خود کرده‌اند. با وجود تمام پیشرفت‌ها دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ایران با ۷۱ رتبه تنزل از رتبه ۱۰۷ به رتبه ۱۷۸ جهان سقوط کرد.

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;