خودروی خورشیدی جایزه نوآوری تغییر اقلیم

به گزارش تاسیسات نیوز، خودروهای خورشیدی نسل غایی خوردوهای الکتریکی هستند که شرکت Lightyear One اولین نمونه آن ها را به بازار ارائه خواهد کرد.


Lightyear One، یک ماشین الکتریکی کاملا خورشیدی است.


این پروژه اخیرا موفق به کسب جایزه معتبر تغییر اقلیم در نمایشگاه Consumer Electronics Show شد. ما شایعات زیادی در مورد اتومبیل های خورشیدی شنیده ایم. آنها هدف نهایی خودروهای الکتریکی (EV) هستند، اما همانند تک شاخ نادر هستند.


با این حال، استارتاپ هلندی Lightyear به دنبال رویای زیرکانه خودرویی است که خود را شارژ می کند. به گفته این شرکت، Lightyear One که توسط خورشید شارژ می شود می تواند برای ماه ها در زیر آفتاب خورشید به مسیر خود ادامه دهد، البته با توجه به شرایط و چگونگی رانندگی شما، 400 تا 800 کیلومتر (250-500 مایل) برد دارد.


مشکل با فن آوری فعلی خورشیدی فتوولتائیک (PV) این است که پنل های خورشیدی به شما یک بازده 30-33٪ در بهترین حالت را می دهد.




این به بدان معنی است که کمتر از یک سوم نور خورشید که دریافت می شود، برای انتقال الکترون ها در سلول های خورشیدی استفاده می شود.


گرچه پیشرفت های پنل های خورشیدی بسیار زیاد است، اما اغلب آنها به آزمایشگاه محدود می شوند. یکی از این ابتکارها یک سیستم بسیار جالب بود که از لایه مادون قرمز زیر سلولهای خورشیدی برای جذب گرمای خورشید استفاده می کرد.


این لایه منجر به افزایش کارایی PV به حدود 80٪ شد. با این حال، باز هم این آزمایش ها در شرایط آزمایشگاهی انجام می شود و برای استفاده روزمره استفاده نشده است، و اینکه آیا آنها همیشه می توانند وجود داشته باشند، مشخص نیست.


فورد، فیسکر، تویوتا و تعداد انگشت شماری از خودروسازان از PV برای افزایش توانایی های هیبریدی و پلاگین های هیبریدی (PHEV) استفاده می کنند، اما انرژی اضافی بیشتر برای استفاده در سیستم های جانبی مانند چراغ ها و سیستم های صوتی استفاده می شود.


سیستم های PV برای تأمین انرژی مورد نیاز یک خودرو باید بازدهی بسیار بیشتری داشته باشند تا بتوانند انرژی یک خودروی الکتریکی معمولی را تأمین کنند.


در عین حال، یک رویکرد عملی تر، استفاده از یک carport خورشیدی یا ذره بین شیشه ای برای به حداکثر رساندن تأمین نور خورشید است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;