خنثی سازی مواد شیمیایی رها شده در خیابان ناصرخسرو

به گزارش تاسیسات نیوز، چندین گالن مواد شیمیایی نامشخص که در کنار سطل زباله ای درخیابان ناصرخسرو توسط افراد ناشناس رها شده بود، باتلاش نیروهای آتش نشانی تهران جمع آوری و خطر انتشار آن در محل حادثه برطرف شد.


در پی تماس شهروندان با سامانه آتش نشانی 125 و اطلاع رسانی این اتفاق ساعت 18:41دیروز، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه یک را به محل حادثه در خیابان ناصرخسرو، کوچه تویسرکانی اعزام کرد.


محسن مجیدی افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران در این باره ابراز داشت: پس از بررسی های اولیه معلوم شد چندین گالن مواد شیمیایی در سطح خیابان و گذر گاه عابرین و کنار سطل مکانیزه زباله در خیابان ناصرخسرو رها شده است به گونه ای که به شدت امنیت و سلامتی شهروندان را تهدید می کرد.


وی گفت: به محض رسیدن آتش نشانان در محل حادثه و مشاهده دود حاصله از واکنش این مواد شیمیایی، عملیات خنثی سازی آغاز شد.


مجیدی اضافه کرد: آتش نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی به محل حادثه نزدیک شده وآتش سوزی ناشی از فعل و انفعالات مواد شیمیایی در سطل زباله را با آب فراوان خاموش کردند و همچنین با رعایت کامل موازین ایمنی، تمامی مواد شیمیایی را جهت شناسایی مواد شمیایی محتوی گالن ها از محل حادثه خارج کرده و با احتیاط کامل به محل امن انتقال داده و همچنین نسبت به خنثی سازی آن اقدام کردند.


این افسرآماده آتش نشانی در خاتمه تاکید کرد که تحقیقات بیشتر دراین خصوص هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی در حال انجام است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;