خروج موتورهای احتراق داخلی تا سال 2030 از پاریس

به گزارش تاسیسات نیوز، فرانسه با برنامه ای برای ممنوعیت فروش خودروهای جدید بنزینی و گازوئیلی تا سال 2040 از دو کشور اروپایی دیگر یعنی نروژ و هلند تبعیت کردند.

 

 

 

در حالی که این کشور این زمان سررسید را برای خود مقرر کرده، اما پاریس پایتخت این کشور موعد کوتاه تری را برگزیده است.
پاریس قصد دارد ده سال زودتر یعنی تا سال 2030 خودروهای دارای موتورهای احتراق داخلی تا ممنوع اعلام کند. این تصمیم به دلیل مقابله با انتشارات زیاد و تولید گازهای گلخانه ای اتخاذ شده است.

 

 

 

کریستوف داچوفسکی – یکی از مسئولان رسمی سیاست حمل و نقل شهرداری – می گوید: «حمل و نقل یکی از تولیدکنندگان اصلی گازهای گلخانه ای است .. بنابراین ما برای خروج از خودروهای دارای موتور احتراقی یا ماشین های با انرژی فسیلی تا سال 2030 برنامه ریزی می کنیم»

 

 

 

با این وجود شهرداری پاریس به دقت از کاربرد کلمه «ممنوعیت» در بیانیه خود اجتناب کرده و در عوض موعد زمانی را به عنوان زمانی برای دوره خروج اعلام کرده است.

 

 

 

شهر پاریس پیش از این هم مناطق بدون خودرو، روزهای بدون خودرو و جرایمی برای رانندگانی که با خودروهای بیش از 20 سال وارد شهر می شوند وضع کرده بود.

 

 

 

در کل فرانسه کمک های مالی برای خریداران تامین خواهد کرد که به آنها اجازه می دهد خودروهای قدیمی تر را با وسایل بدون انتشار جدیدتر معاوضه کنند.

 

 

 

استراتژی کشور از نظریه رئیس جمهور جدید امانول مکرون برای بدون کربن ساختن فرانسه تا سال 2050 تبعیت می کند.

 

 

 

علیرغم بقایای کربن به جامانده از ماشین های برقی به دلیل شارژ آنها با سوخت های فسیلی، کل مقدار تولید کربن این ماشین ها در مقایسه با ماشین های دیزلی مقدار بسیار ناچیزی از دی اکسید کربن و سایر گازهاست.

 

 

 

اگرچه تصور این امر برای مردم بسیار سخت به نظرمی رسد، اما خوب است بدانید بسیاری از اهالی پاریس ماشین ندارند.

 

 

 

این شهر طیف متنوعی از گزینه های حمل و نقل عمومی و شبکه های جدید دوچرخه و اسکوترسواری را ارایه کرده که در سال های اخیر محبوبیت زیادی هم میان مردم یافته است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;