خرم: معماران امیدهای جبران جاماندگی‌های تاریخ و فرهنگ و بشر

خرم:‌ در شرایط دشوار کنونی و فراگیری بیماری کرونا، معماران امیدهای سازندگی و جبران جاماندگی هایند تا ما دوباره به جایگاه خود در تاریخ و فرهنگ بشری بازگردیم.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در پیامی روز معمار را به جامعه مهندسی کشور تبریک گفت :‌
متن پیام به این شرح است:
به نام یگانه معمار هستی
هنر برتر از گوهر آمد پدید.
فرهنگ ایران زمین با هنر معماری شناخته می شود. در سپهر فرهنگی ما ، معماران گم نامان بزرگند با سایه ای گسترده بر آن.
معماران شهیر ایران زمین در درازای تاریخ کارهای سترگ و نوآوری های بزرگ به جهان بشری عرضه داشته اند.
روزمعمار، روز زرین نکوداشت  مردمی ترین هنر این سرزمین کهن است؛ مردمی که هزاران سال در اقلیم های گوناگون این دیار، هوشمندانه و خلاقانه هنر را به شگرف ترین گونه ممکن با تمدن و فرهنگ آمیخته اند.
همه ما میراث دار این سرمایه گرانبها هستیم و باید برای حفظ هویت فرهنگی تاریخی و معماری اصیل ایران از روند تحولات معاصر جهان مجدانه تلاش نماییم و با تکیه بر دانش و علم و هنر، برای جلوگیری از هرج و مرج و تـوسعۀ اغتشاش در‌ معماری، افکار مردم (کارفرمایان) را بسوی‌ اصول صـحیح و عالی و زیبایی شناسی مانوس با فرهنگ و نقاط قوت معماری ایرانی‌ منطبق با شرایط اقلیمی هدایت نماییم و برای دستیابی به شهرهایی با معماری اصیل و در خور شان فرهنگ و تاریخ این سرزمین، باید با الهام گیری از تاریخ هنر معماری و سابقه و تجربیات و مهارت های پیشکسوتان معزز و به مدد مهندسان پر تلاش جوان که سرمایه های انسانی ارزشمند کشورمان در حوزه معماری و شهرسازی هستند، مجدداً شکوه و عظمت و درایت را به ساخت و سازها بازگردانیم، بی تردید پیشرفت در دنیای امروز بر مبنای‌ رقابت و همکاری متقابل است. به یاری خداوند متعال زمینه تداوم موفقیت و خلق شاهکارهای فاخر و ماندگار به دست پر توان جوانان برومند میهن عزیزمان در عرصه های داخلی و بین المللی فراهم خواهد آمد.
باز آفرینی جایگاه بلند مرتبه ایران زمین در جهان معماری نیازمند پذیرش “حق مولف معمار” است.
در شرایط دشوار کنونی و فراگیری بیماری کرونا، معماران امیدهای سازندگی و جبران جاماندگی هایند تا ما دوباره به جایگاه خود در تاریخ و فرهنگ بشری بازگردیم.
ضمن تجلیل و قدردانی از خدمات ارزشمند همه بزرگواران خط مقدم سلامت در مقابله با کرونا، روز معمار را به جامعه بزرگ مهندسی به ویژه معماران گرانقدر تبریک و تهنیت عرض مینمایم.
امید است با همدلی و مشارکت  مهندسان و فعالین عرصه ساختمان در سراسر کشور عزیزمان، راهگشا و اصلاحگر نگرش های موجود در راستای تحقق معماری اصیل و کهن‌ ایرانی و اسلامی باشیم.
احمد خرم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;