خرم: اولین قدم در ایجاد تحول داشتن یک سیاست کلی مدون است

مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه در هر دوره سیاست‌های متفاوتی پیش گرفته شده، تدوین یک سیاست کلی صحیح را ضرورت ایجاد تحول برشمرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، احمد خرم در نشست روسای استان‌ها به مسیر پر افت و خیز نظام مهندسی از ابتدای تشکیل تاکنون اشاره و با تقدیر از اعضاء در دوره‌های پیشین اظهار کرد: در مقاطعی شاهد افول شورا بودیم؛ اما این افول همیشگی نبوده و نقطه عطف به زودی پیش آمده و مسیر جدی‌تر از قبل در حال طی شدن است.
وی با اشاره به اینکه درهر دوره سیاست متفاوتی در پیش گرفته شده، بر ضرورت تدوین یک سیاست مشخص و صحیح تاکید کرد و افزود: برای ایجاد تحول نیازمند یک سیاست‌گذاری مدون و درست هستیم و امیدوارم اعضای این دوره مبدأ این تحول باشند.
مهندس خرم ضعف در قانون نظام مهندسی را یکی از مهمترین مواردی برشمرد که نیازمند اصلاح است و افزود: اینکه باید قانون جدید نوشته شود یا موادی از آن اصلاح شود از مسائلی است که باید در سیاست‌ها روشن شود.
وی طراحی ساختار را از دیگر مواردی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: نه سازمان نظام مهندسی کشور و نه سازمان‌های استانی ساختار از پیش طراحی شده ندارند و حرکت بعدی پس از سیاست‌گذاری صحیح در مسیر تحول، طراحی ساختار است.
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه نه آیین‌نامه جذب ما مشخص است نه آیین‌نامه نگهداری نیرو و نه آیین‌نامه برخورد با تخلفات، بر ضرورت شکل‌گیری و قوام یافتن ساختار در سازمان نظام مهندسی کشور تاکید کرد.
وی بر ایجاد سیستم یکپارچه نرم‌افزاری نیز تاکید کرد و طراحی فرآینده را از دیگر مقوله‌هایی عنوان کرد که باید به آن توجه شود.
خرم در ادامه افزود: ما هنور در بهره‌گیری از نرم‌افزارها در امور اجرایی دارای ضعف هستیم و باید در این حوزه همزمان با علم و دانش روز پیشرفت کنیم.
مهندس خرم همچنین با اشاره به ضرورت تحول در منابع انسانی بر بهره‌گیری از مدیران و کارشناسان با تجربه و کارمندان توانمند در بخش‌های مختلف تاکید کرد.
وی همچنین اصلاح قانون را یکی از اساسی‌ترین مسائل پیش روی سازمان نظام مهندسی برشمرد و با اشاره به تهیه پیش‌نویس قانون توسط وزارت راه و شهرسازی که در انتظار رای‌گیری در مجلس شورای اسلامی است بر مسائلی که با تصویب این قانون در سازمان نظام مهندسی و فعالیت‌های سازمان صورت خواهد گرفته اشاره کرد.
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه ما باید از منافع مهندسان و جایگاه مهندسی کشور محکم دفاع کنیم، گفت: باید نگاه به فعالیت‌های مهندسان تغییر یافته و اهمیت حضور مهندسان در پروژه‌های عمرانی مورد توجه قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله مهم بعدیه تشکیل یک کمیته برای پیشنهاد منابع جدید درآمدی است و افزود: حداقل ۳۰ منبع جدید برای کسب درآمد وجود دارد که باید بر روی آن‌ها متمرکز شد؛ مانند سامانه یکپارچه اطلاعاتی و مباحث مقررات ملی ساختمان تا درآمد آموزش و ایجاد کارگزاری بیمه و موارد بسیار دیگر که می‌تواند منابع درآمدی سنگین برای سازمان باشد، تامین شود. اگر علاقه به پایدار ماندن سازمان دارید منابع درآمدی را جدی بگیرید.
مهندس خرم با اشاره به احصاء مشکلات در نشست‌های مختلف با روسای استان‌ها خاطرنشان کرد : ما در جلسات منطقه‌ای که با رؤسا برگزار شده بود، حدود ۱۰۶مشکل احصاء کردیم که در سازمان‌های نظام مهندسی وجود دارد. مشخص شد که برای حل این مشکلات حدود ۶-۷ سال وقت لازم است. اما قابل حل است و برای حل این مشکلات باید اولویت‌بندی صورت بگیرد و با بررسی‌هایی که می‌شود راهکارهایی برای حل آن‌ها پیشنهاد خواهد شد.
گفتنی است نشست مهندس خرم با روسای استان‌ها ۷ دی‌ماه برگزار شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;