بازدید خرم از نظام مهندسی ساختمان مازندران

مهندس احمد خرم رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی کشور و هیات همراه، که امروز ۱۵ دی‌ماه وارد مازندران شد در بدو امر مورد استقبال مهندس حمید سفیدگر رئیس سازمان و مهندس سیف‌الله علی‌نیا امین اموال شورای مرکزی و آقای مهندس نیما احتشامی دبیر سازمان قرار گرفت.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس خرم ابتدا با حضور در مجموعه شماره ۲ سازمان، در جریان روند امور مرتبط با این مجموعه قرار گرفت. مهندس حمید سفیدگر رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران با ارائه توضیحاتی از وضعیت تملک ساختمان شماره ۲، برنامه‌های سازمان برای استقرار در محل جدید را به اطلاع رئیس سازمان نظام مهندسی کشور رساند. مهندس خرم نیز با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته بر لزوم دقت به معماری ساختمان تاکید نموده و اظهار داشت نمای ساختمان باید به گونه‌ای طراحی شود که بازتاب‌دهنده‌ی هویت نظام مهندسی باشد.
در ادامه مهندس خرم با همراهی مهندس سفیدگر و جمعی از اعضای هیات مدیره با حضور در ساختمان ستاد، از واحدهای مختلف سازمان بازدید کرده و گزارشاتی از برخی فرآیندهای سازمان نظام مهندسی مازندران دریافت کرد.
در این بازدید، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور کارسنجی کارمندان به منظور محاسبه‌ میزان کار مفید را ضروری دانست و از مدیران سازمان خواست میزان ساعات کار مفید را از طریق برنامه‌ریزی افزایش دهند. وی همچنین خواستار ارائه گزارش از واحد صدور پروانه مبنی بر مدت زمان صدور پروانه از زمان تحویل مدرک تا صدور (که مدیریت آن از اهداف و برنامه‌های هیات مدیره دوره نهم است) شد.
مهندس خرم با تاکید بر لزوم آموز‌ش‌ کارمندان، از مسئولان سازمان خواست به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشند.
نشست مشترک رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با استاندار مازندران و مدیرکل راه‌وشهرسازی استان
در ادامه سفر مهندس خرم به مازندران، نشست مشترک رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با استاندار مازندران و مدیرکل راه‌وشهرسازی استان برگزار شد.
در ابتدای این دیدار، دکتر سیدمحمد نظری گزارشی کوتاه از عملکرد سازمان نظام مهندسی و ارائه خدمات آن در ساختمان‌های سطح استان ارائه داده و استان مازندران را به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در ارائه خدمات مهندسی از نظر حجم ساخت‌وساز و تعداد پروانه‌ی صادره معرفی نمود.
مهندس احمد خرم رئیس شورای مرکزی در ابتدای سخنان خود در این دیدار با اشاره به حضور چهل هزار مهندس در استان مازندران از استاندار مازندران خواست از این سرمایه انسانی متخصص در ارائه خدمات فنی در سطح استان استفاده شود.
وی در ادامه پیشنهاد نمود رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران با توجه به ماده دو قانون نظام مهندسی عضو رسمی ستاد مدیریت بحران استان، کارگروه‌های مرتبط و نیز شورای برنامه‌ریزی استان گردد تا بازوی توانایی برای استانداری باشد.
مهندس خرم همچنین با توجه به وجود بیش از ده نقطه توریستی در استان مازندران شد، خواستار دستورات لازم استاندار محترم برای تشکیل خانه مهندس در این استان شد تا از این طریق با ارائه خدمات توریستی، تفریحی و گردشگری با اولویت مهندسان، اقدامات مؤثری جهت جذب توریست در استان صورت پذیرد.
رییس شورای مرکزی در ادامه با توجه به مشکلات مالی اعضای فاقد پروانه، مهمترین دغدغه مهندسان را تهیه مسکن دانست و اعلام کرد بیش از پنجاه درصد مهندسان فاقد مسکن هستند و لازم است تا در طرح جهش مسکن، زمینی برای ساخت مسکن مهندسان در نظر گرفته شود. وی همچنین از آمادگی سازمان‌های نظام مهندسی کشور برای کارگزاری ساخت مسکن خبر داد.
مهندس خرم ضمن اعلام این مطلب که با صنعتی‌سازی و رعایت مقررات ملی ساختمان سالانه ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار در کشور مصرف صرفه جویی خواهد شد، تمایل سازمان نظام مهندسی به همراهی با فرآیند صنعتی‌سازی را اعلام نموده و از استاندار مازندران خواست دستور دهد کارگروه صنعتی‌سازی و کمیته‌ی استاندارد در استان شکل گیرند.
رییس شورای مرکزی بازرسی‌های تخصصی مانند بازرسی تأسیسات، نیلینگ، بتن و امثالهم را بسیار مهم توصیف نمود و با اظهار تأسف از اینکه چنین مواردی در حال حاضر وجود ندارند بیان داشت این موضوع مهم از سوی شورای مرکزی در حال پیگیری است.
وی در پایان از تشکیل کارنامه حرفه ای ناظرین و مجریان خبر داد تا مهندسین دارای خطا در انجام امور شناسایی و معرفی گردند.
دکتر سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران ضمن گرامی‌داشت ایام فاطمیه و خیر مقدم به رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی و سایر میهمانان، با توجه به چالش‌های مهم این استان در امور زیربنایی و عمرانی، استان مازندران را آماده‌ی همکاری منسجم و تشکیلاتی با سازمان نظام مهندسی دانست.
وی در ادامه اظهار داشت: مازندران می‌بایست پایتخت گردشگری جهان اسلام باشد و با توجه به حضور شیعیان از کشورهای مختلف برای زیارت امام رضا (ع)، مازندران می‌تواند سرویس گردشگری را به میهمانان حضرت امام رضا (ع) ارائه دهد.
مقام عالی دولت در مازندران همچنین خواستار افزایش مشارکت مهندسان و سازمان نظام مهندسی ساختمان و نقش‌آفرینی این مجموعه در راستای بازطراحی جغرافیای جدید و حضور فعال مهندسان در حوزه‌های فنی در استان شد و خطاب به مدیران نظام مهندسی ابراز داشت: در این زمینه از حمایت کامل استانداری برخوردار خواهید بود.
وی در انتها تشکیل کارگروه‌هایی با حضور مهندسان در همه‌ی شهرستان‌های استان جهت بررسی ساختار و المانهای هر شهرستان و ساخت‌وسازهای آن را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد نظرات فنی این بررسی‌ها توسط سازمان در اختیار استانداری قرار گیرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;