افشاگری خرم از پرونده ای خاک خورده از سال های دور نظام مهندسی

تاسیسات نیوز – صدیقه بهزادپور: احمد خرم وزیر اسبق وزارت راه و شهرسازی و رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در گفت و گو با خبرنگار تاسیسات نیوز از ناگفته هایی درباره برکناری خود از ریاست نظام مهندسی ساختمان کشور، پرونده سازی برای وی  و … سخن گفت و به بیان نظرات خود در خصوص دلایل عقب گرد جایگاه نظام مهندسی پرداخت .
نادیده گرفتن خدمات ۴۴ ساله من با اتهاماتی ناروا
احمد خرم رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ضمن گلایه از نادیده گرفتن زحمات بیش از ۴۰ ساله وی در مدت حضور در وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان کشور و اتهامات فراوان به خود و برخی از همکارانش گفت: دستگاه های نظارتی، دولتی و حاکمیتی برای نخستین بار در سازمان نظام مهندسی ورود پیدا کردند و حدود ۳۵۰ تن از مهندسین باشرافت و متعهد و ضابطه مند و سختگیر و استانداردهای فعال در حیطه خود را به جرائمی غیرواقعی مانند عدم التزام به جمهوری اسلامی و اصول نظام مهندسی، دزدی و … دستگیر کردند، این درحالی است که این گروه همگی افرادی زحمتکش و خون دل خورد در دایره نظام مهندسی بودند که با وجود تمام زحماتی که برای رشد حوزه نظام مهندسی انجام دادند تهمت های ناروایی به آنها وارد شد که حتی از بیان آن ها نیز شرم دارم. برکناری من بدون هیچ اطلاع رسانی و صدور حکم و تقدیر از حضور چندین ساله و بدون توجه به سابقه حضور در وزارت راه و نظام مهندسی ساختمان کشور و بدون برگزاری مراسم تودیع و معارفه به استناد مدارک و دلایلی صورت گرفت که البته تمام مدارک و اسناد مستدل جهت رد ادله اعلام شده، ارائه گردید که البته توجهی به آن ها نشد و این پرونده با اعلام اتهامات ناروای دزدی، سوءمدیریت و … با وجود تحمل مشقات و زحمات فراوان بیش از ۴۴ سال در این بخش از سوی من و برخی از همکاران در آن زمان بسته شد.
بررسی اختلافات نظرها و مشکلات نظام مهندسی با حضور افراد غیرمتخصص
خرم اضافه کرد: در همه جای دنیا موارد مربوط به حِرَفِ تخصصی را افراد متخصص بررسی می کنند که به چند و چون آن آگاه هستند و این مهم در موارد احتمالی درگیری ها و اختلاف نظرها و … نیز صدق می کند، اما در نهایت به تنفیذ احکام رد صلاحیت من و برخی از افراد منتهی شد و حتی خواستار شدند که اگر احکام خود را پس ندهید با اخراج از کار و قطع حقوق و مزایا مواجه می شوید که البته در نهایت تعجب هم همین احکام عملیاتی شد.
نظام مهندسی، نیاز به رئیسی دلسوز و آگاه دارد
رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اضافه کرد: بسیاری از دستاوردهای کنونی نظام مهندسی که باعث افتخار بسیاری در حال حاضر شده است، از سوی من در زمان حضور در نظام مهندسی کشور پی گیری شده بود، از سوی دیگر به یقین اعلام می کنم که سازمان نظام مهندسی ساختمان هنوز فاقد برنامه مدون و جامع برای حرکت در مسیر احقاق حقوق مهندسان است، حرکت سازمان نظام مهندسی ساختمان هنوز بر اساس برنامه ای که من در زمان خود ارائه کرده بودم، انجام می شود، از این رو باید گفت سازمان نظام مهندسی نیاز به رئیس منطقه ای و دلسوزی دارد که به طرح و برنامه ها و مسائل درون و برون سازمان آگاهی داشته باشد، فردی دلسوز که در صدد احیاء اموال سازمان نظام مهندسی باشد، رئیس دلسوزی که در صدد دریافت سندهای اموال نظام مهندسی از سازمان ثبت اسناد و جمع آوری آن و استفاده از آن به نفع مهندسین سازمان باشد .
ضرورت احیاء اموال از دست رفته نظام مهندسی
خرم توضیح داد: یک باشگاه و  مجموعه اقامتی در حد یک هتل بسیار شیک به متراژ حدود ۲۵ هزار متر واقع در ونک که متعلق به نظام مهندسی ساختمان است، به دلایلی در سالیان دور مصادره شده در حالی که ظرفیت بسیار مطلوبی برای اقامت و بهره وری از آن برای مهندسان تهرانی و همچنان مهندسان دیگر استان ها جهت اقامت به هنگام برگزاری همایش ها و …. در تهران است. احیاء و بازگرداندن این اموال به نظام مهندسی کشور نیاز به وجود یک رئیس پی گیر، دلسوز و آگاه دارد. او ادامه داد: سند ساختمان فعلی ساختمان نظام مهندسی ساختمان به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان  را هم من در دوران حضور خود پی گیری و دریافت کردم در غیراینصورت شاید حتی آن هم در اختیار نظام مهندسی نبود. خرم تاکید کرد: مدیر نظام مهندسی باید فردی توانمند و مسلط به روابط انسانی و حوزه مهندسی باشد که مقررات ملی ساختمان برایش اولویت باشد و با جدیت تمام در صدد احیاء جایگاه و منزلت سابق نظام مهندسی ساختمان در کشور باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;