خرم از پی گیری نظام مهندسی ساختمان در طرح مسکن ملی خبر داد

خرم:موضوعاتی مثل تعارض منافع، طرح اقدام ملی مسکن و پذیرش کارگزاری سازمان های نظام برای اجرای برنامه مسکن از جمله موضوعاتی هستند که پیگیری خواهیم کرد تا اجرایی شوند.
به گزارش تاسیاست نیوز، پنجمین جلسه شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی با حضور مهندس خرم و عسکری، سنایی دشتی، خسروی، سیف زاده، رضایی و سالاری رؤسای استان های اصفهان، بوشهر، سمنان، فارس، هرمزگان، یزد برگزار شد.
پنجمین جلسه شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی با حضور مهندس خرم و عسکری، سنایی دشتی، خسروی، سیف زاده، رضایی و سالاری رؤسای استان های اصفهان، بوشهر، سمنان، فارس، هرمزگان، یزد برگزار شد.
خرم در ابتدای این جلسه با اشاره به تشکیل ۴ نوع جلسه در شورای مرکزی شامل جلسات منطقه‌ای، جلسات روسای سازمان‌ها، جلسات فصلی با حضور روسای سازمان ها و اعضای شورای مرکزی و جلسات استانی، توضیحاتی در زمینه سفرهای استانی ارائه و تاکید کرد طی سه هفته قبل از شروع کرونا از ۶ استان کشور بازدید صورت گرفت.
وی اعلام کرد: ادامه این بازدیدها از هفته آینده با سفر به استان یزد آغاز می‌شود تا از نزدیک تبادل نظرهای لازم انجام شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، با اشاره به حدود ۲۰ آسیب و مشکلی که این سازمان در دوره‌های گذشته با آنها روبرو بوده است، اظهار داشت: این آسیب‌ها و مشکلات در اثر کم توجهی و بی توجهی به قانون و آیین نامه صورت گرفته است.
 عدم پاسخگویی به نیازهای ۵۵٠ هزار عضو را یکی از آسیب های این سازمان در گذشته اعلام کرد و اظهارداشت: باید بپذیریم در گذشته در موضوعاتی چون معیشت، امنیت شغلی، احترام و محبت به اعضا، شان اجتماعی، خودشکوفایی و افزایش دانش و معرفت اعضا، کم کاری شده است.
مهندس خرم، ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی، بیمه اعضا، مالیات مهندسین و شناسه سازمان را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در دوره جدید پیگیری شده است.
وی تصریح کرد: موضوعاتی مثل تعارض منافع، طرح اقدام ملی مسکن و پذیرش کارگزاری سازمان های نظام برای اجرای برنامه مسکن از جمله موضوعاتی هستند که پیگیری خواهیم کرد تا اجرایی شوند.
در همین حال، دکتر جواهری تفتی در این جلسه توضیحاتی درخصوص دلایل تشکیل جلسات شورای منطقه ای روسای استان ها ارائه و خاطرنشان کرد: کلیه استانها در ١٠ منطقه تقسیم بندی شده و هر جلسه با حضور دو منطقه و به صورت هفتگی تشکیل خواهد شد.
وی در ادامه توضیحاتی درخصوص دفتر نظارت بر عملکرد استانها که با نظر و تاکید ریاست سازمان تشکیل شده، ارائه کرد و گفت: از جمله اهداف تشکیل این دفتر که به منظور پایش و نظارت بر عملکرد استانها تشکیل شده، کاهش تنشها و اختلافات داخلی و اشاعه آن به بیرون سازمان استان، کاهش ورود و دغدغه دستگاه ها و نهادهای نظارتی است.
در ادامه جلسه مهندس عسکری، سنایی دشتی، خسروی، سیف زاده، رضایی و سالاری رؤسای استان های اصفهان، بوشهر، سمنان، فارس، هرمزگان و یزد با بیان مشکلاتی که این سازمان ها با آنها مواجه هستند، درخواست هایی از رییس سازمان و اعضای شورای مرکزی داشتند.
برخی اعضای حاضر در جلسه حل مشکلات ناشی از بخشنامه های وزارت راه و شهرسازی، تعارض منافع و مصونیت روسا و اعضای هیات مدیره در دوران مسئولیت را خواستار شدند.
برخی روسای سازمان های استان ها در این جلسه با تاکید بر ضرورت تهیه چارت تشکیلات سازمان ها، تعیین حدود وظایف رئیس سازمان، رفع مشکلات بیمه تامین اجتماعی اعضا، ساماندهی نظام نامه ها و ضرورت بازبینی و بازنگری آنها، تغییر تعرفه خدمات نظارت از متر مربعی به مدت زمان و اصلاح و رفع ابهام در تعریف دوره نظارت را خواستار شدند.
بازنگری در آموزش مهندسین، تعریف ساختار به منظور حل اختلافات ارکان داخلی سازمان ها، پیگیری درخصوص شبکه نوآوری صنعت ساختمان، تعامل با وزارت کشور برای حل مسائل بین شهرداری و نظام مهندسی، واگذاری صدور پروانه ساختمانی در خارج از حریم شهرها به سازمان، بازنگری مبحث دوم, پایلوت شدن هرمزگان در موضوع شناسنامه فنی و ملکی و حل موضوعات مغفول مانده مانند صلاحیت های تخریب، گودبرداری و نگهداری ساختمان از دیگر درخواست های برخی روسای سازمان های استان ها در جلسه بود.
برخی روسای سازمان های استان ها در این جلسه بر ابلاغ شیوه نامه ارجاع نظارت توسط شورای مرکزی، متمرکزشدن خدمات سازمان در حوزه های آبفا- ژئوتکنیک و گاز، برگزاری آزمون ماده۲۷ و تسریع در پاسخگویی به مکاتبات استان ها تاکید کردند و در ادامه پیگیری درخصوص واقعی شدن تعرفه، تعیین تکلیف شناسنامه های فنی- ملکی صادر شده برای پروژه های بدون مجری، پیگیری درخصوص طرح پایلوت آموزشی استان فارس ، رفع مشکل برگزاری مجمع عمومی و عدم تصویب بودجه سازمان ها، حل معضل دو نقشه ای و تعیین تکلیف مدت زمان مسئولیت مهندسان ناظر در برابر ساختمان ها را خواستار شدند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در پایان جلسه با جمع بندی مطالب مطرح شده توسط رؤسای استان ها از پیگیری های انجام شده در خصوص اکثر این درخواست ها خبر داد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;